خرج ۵ هزار میلیارد بودجه کشور برای آسفالت

به گزارش میانا، فارس به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، با اشاره به اینکه در چهار دهه گذشته در مورد آسفالت اقدامات قابل قبولی در کشور نداشته‌ایم، اظهار داشت: سالانه ۵ هزار میلیارد ریال در کشور برای آسفالت هزینه می‌شود که بخشی از آن با قیر رایگان اعطایی وزارت نفت تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون تن قیر در آذربایجان شرقی برای آسفالت راه‌ها استفاده می‌شود، افزود: با وجود قیر رایگان، امکان توجه به آسفالت بتنی وجود ندارد، لذا باید نسبت به بهبود روش‌های استفاده از قیر و افزایش کیفیت آسفالت اقدام کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که عمر آسفالت‌های ریخته شده به دلیل نبود نظارت و کیفیت کم، بسیار پایین است، گفت: باید در انتخاب پیمانکار و نوع قیر دقت شود و برای اجرا نیز نظارت کافی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت آسفالت باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: از کارخانه تا محل استفاده آسفالت باید نظارت کافی داشته باشیم، مسوول مستقیم جوابگویی در برابر مشکلات فنی و عمرانی، مدیران هستند، لذا باید در نظارت بر کارها جدی باشیم تا دقت بالا رفته و مشکلات ناشی از آن برطرف شود.

پورمهدی همچنین با بیان اینکه شورای فنی استان مهم‌ترین شورا در خصوص نظارت بر پروژه‌های عمرانی استان است، تاکید کرد: برخی مدیران هنوز بر اهمیت این شورا واقف نیستند و با عدم حضور خود، نماینده به این شورا می‌فرستند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *