امام؛ پدری که هرگز ندیدمش    

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، این کیه که اینقدر برایمان عزیز است و چرا ما را پیشش نمی برند؟ این ها سؤالاتی بود که در ذهنمان شکل می گرفت و مادر در جواب می گفت: او پدر مهربان ماست.

 کم کم که بزرگ شدیم فهمیدم که او امام و رهبر ماست. سخنرانی هایش را از تلویزیون مشاهده می کردم. هر چه بیشتر می دیدمش بیشتر مجذوبش می شدم و عشق به او در وجودم شعله ورتر می شد.

 حیف که آن زمان بسیار زود تمام شد.

 زمانی که تازه داشتم باهاش مانوس می شدم خبر بیماریش همه جا پیچید. مردم برای سلامتیش دعا می کردند اما دست تقدیر الهی چیز دیگری را رقم زده بود و دعای ما بی نتیجه ماند. وقتی خبر رفتنش را شنیدم با تصور اینکه دیگر هرگز او را نخواهم دید اشک را در دیدگانم جاری می ساخت. موج عظیم مردمی را که برای تشییع پیکرش به بهشت زهرا آمده بوند، از تلویزیون می دیدم و آرزو می کردم ایکاش من هم آنجا بودم تا با پدر ندیده ام وداع کنم.

 آن موقع ۹ سال بیشتر نداشتم و درک و شناختم از امام ناچیز بود. هر چه بزرگتر می شدم و هر چه بیشتر می فهمیدم که او که بوده و چه کرده است، تازه می فهمیدم که چه گوهر گرانبهایی را از دست داده ایم و چه ضایعه تلخی متوجه کشورمان شده است.

 زمان خیلی زود می گذرد و اکنون ۲۷ سال از رفتن پدر پیرمان گذشته است و خدا به جای او، رهبری شجاع و بصیر به ملّت ارزانی داشته است که کشتی انقلاب را مدبّرانه سکانداری می کند و با تدابیر بی بدیلش برنامه های بلندمدّت امام را یک به یک، محقق می سازد.

   امّا ما چه کرده ایم؟     

 خیلی ها مثل من، تنها لفظ عاشقی امام را یدک می کشند در حالی که امام عاشق نمی خواهد، عامل می خواهد. امام مرد عمل بود و یارانش هم مرد عمل بودند. آنها با یک اشاره امام، خود را به قلب دشمن رسانده و برای ماندگاری اسلام و انقلاب اسلامی از جان و مالشان می گذشتند و ثابت کردند که همانها عاشقان واقعی امام بودند.

  امروز نیز عاشقان ولایت بی شمارند ولی آقا از آنان چه می خواهد؟   

  تا به حال فکر کرده ایم که در عرصه اقتصاد مقاومتی که اینقدر مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، در عرصه های سازندگی، محرومیت زدایی و مبارزه با مفاسد اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … چه کرده ایم؟  

   آری آقا عاشق واقعی می خواهد، عاشق امام باید عاشق ولایت باشد و عاشق ولایت باید التزام عملی به ایشان داشته باشد و التزام عملی یعنی اقدام و عمل. هر چه اقدام و عمل بیشتر، ولایت مداری قویتر و عشق به ولایت واقعی تر.

 

 

نگارنده: علی محمّد عزّتی

انتهای پیام/

  

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *