آغاز بکار یکی از دو کارخانه تولید آرد گندم شهرستان میانه بعد از ۴ سال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در حال حاضر دو کارخانه آرد در شهرستان میانه وجود دارد که هر دو آن ها به علت بدهی های مالی و سومدیریت از سال ۹۰ دچار رکود شده بودند که با پیگیری های صورت گرفته یکی از این دو واحد تولیدی با همت مدیریت جدید  با اشتغالزایی  برای۲۰ نفر بصورت مستقیم کار خود را مجدداً آغاز کرد.

کارخانه تولید آرد قافلانکوه از این پس علاوه بر جوابگویی به نیاز ۱۲۰۰ تنی آرد سهیمه ای و ۱۰۰۰ تنی آزاد شهرستان میانه مازاد تولید خود را به سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور صادر خواهد نمود.

ظرفیت تولید ۲ کارخانه آرد شهرستان میانه در مجموع ۱۰ هزار تن در ماه می باشد که با راه اندازی یکی از آنها با میزان ۵ هزار تن در ماه شهرستان میانه از وارد کردن آرد از شهرستان های همجوار و تحمیل هزینه های مازاد حمل و نقل بی نیاز و در زمینه تبدیل تولیدات گندم به آرد خود کفا خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: در فصل خرید گندم،  بحث تحویل گندم و ذخیره سازی آن از ضروریات است که باید با ارائه تمهیدات و برنامه ریزی لازم از بروز هر گونه مشکل در این زمینه ها جلوگیری کنیم.

حمید شکری با بیان کاشت گندم در ۷۰ هزار هکتار از پیش بینی خرید ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان طی سال جاری در شهرستان میانه خبر داد.

ابوالحسن زاده در جلسه ای با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: در آستانه خرید گندم با ۶ میلیون تن موجودی به استقبال خرید گندم می رویم که این امر در کشور استثنایی است.

وی از پیش بینی خرید ۱۰ میلیون تن گندم در سطح کشور ی سال جاری خبر داده افزود: در سطح استان نیز با ۳۰۰ هزار تن موجودی، خرید ۵۰۰ هزار تن پیش بینی شده است.

ابوالحسن زاده به کسری ظرفیت ذخیره سازی گندم در سطح کشور و استان اشاره کرده افزود:در شهرستان میانه نیز برای تقریبا ۸۰ هزار تن فضا داریم که می توانیم از انبارهای مناسبی که می توانند با ما قرارداد بسته و عامل خرید باشند استفاده کنیم.

وی خواستار مرمت انبارهای موجود شده و از مراکز خرید تعاونی روستایی در شهرستان خواست تا بنابر مصوبه بیش از ۵ تن گندم خریداری نکرده و ماشینهای بزرگ را به مراکز خرید اصلی سوق دهند تا هزینه های اضافی بر دولت تحمیل نشود.

ابوالحسن زاده به ظرفیت ۵۰ هزار تنی سیلوی پارسیان اشاره کرده افزود: علاوه بر رفیت موجود توسعه ۳۰ هزار تنی در دست اقدام بوده و تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید همچنین ۱۰ هزار تن فضای دیگر در سیلوی پارسیان در دست پی کنی است.  

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *