مراسم جشن باشکوه روز جوان در دانشگاه آزاد اسلامی میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در ابتدای مراسم  علی سلمان پور رئیس واحد میانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، دوران جوانی را دوران شادمانی، کوشش و شور و هیجان بیان کرد و گفت: جوان می تواند طعم و عطر این دوره را با چشیدن بهترین فکری کامل کرده و این طعم مطبوع را تا پایان عمر حفظ کند.

وی افزود: جوان کسی است که مرحله ای به نام بلوغ را پشت سر گذاشته و تغییری کلی پیدا کرده است، زیرا از دنیای بدون دغدغه کودکی خارج و به دنیای پرمسئولیت بزرگسالی وارد شده است.

سلمان پور با اشاره به الگوپذیری جوانان اظهار کرد: عدم آگاهی نسبت به پدیده های اجتماعی و عدم شناخت به خود و کمال خویش و نبود الگوهای پذیرفتنی و و جود الگوهای نامناسب سبب انحراف جوانان به سوی مکاتب فکری و منحرف و پیروی از آنها می شود و به این ترتیب جوان از اصل خویش دور می شود.

حجت الاسلام حسین قدوسی سخنران مراسم در مورد رابطه انسان ها گفت: رابطه نه تنها بد نیست بلکه لازم هم هست. چون خداوند خودش عشق را آفرید و استفاده از نعمت گناه نیست.

وی به اثرات زیان بار آزادی اشاره کرد و افزود: هر کس به آزادای بیشتری دست پیدا کند، دچار افت معنوی، ارتباط کمتر با خدا، افت درسی، اتلاف عمر و سست شدن بنیان خانواده می شود.

وی با تاکید بر کلمه ارتباط در اسلام گفت:  پیامبر اسلام(ص) بعد از ازدواج حضرت علی(ع) با فاطمه زهرا(س) به آنها فرمود: یا علی، مدیریت بیرون با تو و مدیریت داخل با فاطمه خواهد بود. اگر دو نامحرم در یک جا نماز بخوانند، نمازشان درست نیست و این دستور اسلام است.

سخنران مراسم، انسان را موجودی دو بعدی توصیف کرد و افزود: انسان موجودی دو بعدی است که در درون آن هم حیوانیت و هم فرشتگی وجود دارد که هر دو برای انسان روشن شده است. این انسان، انتخاب گر خواهد بود، اگر مسیر فرشته بودن را برگزیند، رشد و تعالی می یابد و اگر به سمت حیوانیت برود، ناسپاسی به بار می آورد.

قدوسی مهمان ناخوانده در دل انسان را سه عنصر شکر، شهوت و شهرت برشمرد و بیان کرد: بعضی ها گرفتار شکم، بعضی ها گرفتار شهرت و جاه طلبی و بعضی دیگر اسیر شهوت هستند که الان دنیا در این قسمت (شهوت) به منجلاب کشیده شده است.

او در تعریف جهاد اکبر خاطر نشان کرد: جهاد اکبر یعنی مبارزه با نفس. و هر انسانی باید تقوی پیشه کند و جوانی بزرگترین نعمتی هست که شما جوانان باید خودتان را برای مبارزه با نفس آماده کنید و دنبال هوی و هوس شیطانی نروید. چون دشمن در کمین است.

او یادآور شد: با توجه به شرایط خاص دوران جوانی، طولانی بودن تجرد غالب دانشجویان و خطرات جدی، تمایلات آشکار و پنهان غرائز نفسانی، لازم است برادران و خواهران دانشجو روابط خود را از نظر کمی و کیفی تحت کنترل قرار دهند و در سطح ضرورت حفظ کنند.

مولودی خوانی سعید قربانی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقه حجاب و عفاف و تجلیل از دانشجویان فعال کانون هنر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

IMG_1597 IMG_1605 IMG_1681 IMG_1924 IMG_1936 IMG_1947

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *