چینی‌ها در استخراج مس و طلا از معادن اهر سرمایه‌گذاری می‌کنند

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، سید محمدعابدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: هر کشوری که نیروی انسانی و سرمایه دارد، اگر به خلاقیت و نوآوری دست یابد می‌تواند به‌عنوان کشور پیشتاز و پیش رو در جهان امروزی خود را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی ایران قابلیت‌های بسیاری برای دستیابی به دانش‌های جدید دارد، گفت: ساخت خودروهایی با مصرف سوخت پایین نه‌تنها تحول عظیمی در صنعت خودروسازی به وجود می‌آورد بلکه خلاقیت و نوآوری نیز است.

عابدی اضافه کرد: برای اینکه بتوان در رشد اقتصادی به شکوفایی رسید لازم است از فنّاوری‌های به روز استفاده کنیم ولی متأسفانه در حال حاضر از سنت‌هایی که صدها بلکه هزاران سال قبل رایج بود استفاده می‌کنیم.

فرماندار اهر با تأکید بر اینکه استکبار جهانی که در رأس آن آمریکا قرارگرفته نمی‌تواند دریچه پیشرفت و دستیابی به دانش‌های روز دنیا، ایران را محروم کند، اظهار داشت: سیاستی که آمریکا در پیش‌گرفته و قصد دارد تعامل ایران را با جهان قطع کند، می خواهد ضربه‌ای به اقتصاد کشور وارد سازد و ما نیز نتوانیم محصولات کشاورزی، دامداری و باغی را صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار کارخانه و واحد تولیدی آذربایجان شرقی در طول سال‌های گذشته به لحاظ مسائل مختلف ۵ هزار واحد صنعتی تعطیل‌شده است، تصریح کرد: تحریم‌ها یکی از عوامل تعطیلی این کارخانه‌ها بوده و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اولویتی که داریم راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل‌شده و راکد است.

عابدی بابیان اینکه در شهر اهر نزدیک به ۵ هزار نفر جوان جویای شغل داریم، گفت: اگر تصمیم باشد تا برای جوانان شغل ایجاد کنیم در اولین وهله بایستی نسبت به راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل اقدام شود که برای جذب منابع مالی نیازمند جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی است.

فرماندار اهر از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در بخش معادن شهرستان اهر خبر داد، افزود: سرمایه‌گذاران چینی علاقه‌مند هستند تا در بخش معادن اهر سرمایه‌گذاری کنند و در همین رابطه طی هفته‌های گذشته که هیئت سرمایه‌گذاری چینی در اهر حضور یافته بود مذاکرات اولیه انجام‌شده و نزدیک به ۱۵۰ هزار تن مس و طلا از معادن این شهرستان استخراج کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *