اجرای بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور/تصویب کلیات اجرای طرح سیکل ترکیبی نیروگاه تبریز با سرمایه‌گذاری خارجی

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، غلامرضا شافعی، در حاشیه بازدید از چندین طرح عمرانی استان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح سیکل ترکیبی نیروگاه تبریز با سرمایه گذاری خارجی صورت می گیرد که کلیات طرح مورد موافقت سرمایه گذار قرار گرفته و از استان نیز پیشنهادات مشخصی به تهران رسیده که ما پیگیر این پیشنهادات خواهیم بود.

وی افزود: با اجرای طرح مذکور تکنولوژی نیروگاه حراراتی فعلی تبریز تبدیل به تکنولوژی کلاس F می شود که برای تحقق این مهم نیازمند مساعدت های مسئولان کشوری در جهت ارائه مجوزهای مورد نیاز هستیم.

شافعی با بیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی و معاون عمرانی وی تلاش های ارزنده ای برای تصویب این طرح در شورای اقتصاد و قبول شرایط ما از طرف سرمایه گذار خارجی انجام دادند، تصریح کرد: راندمان نیروگاه جدید در صورت تحقق طرح، حدود ۶۰ درصد با حداقل میزان مصرف سوخت خواهد بود؛ در حالی که راندمان نیروگاه فعلی تنها ۳۴ درصد است.

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشورابراز داشت: کار مهمی که در استان آذربایجان شرقی در ارتباط با پروژه های نیروگاهی انجام گرفته، توجه به امر توسعه است؛ به هرحال نیروگاه حرارتی تبریز یک نیروگاه بسیار قدیمی با عمر ۴۰ ساله است که تکنولوژی آن قدیمی شده و عمر نیروگاه نیز تقریبا به اتمام رسیده است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: با این اوصاف باید به فکر محیط زیست هم باشیم و از هدر رفت سوخت جلوگیری کنیم که در این جهت تلاش هایی صورت می گیرد و آذربایجان شرقی در این عرصه از سایر استان ها پیشتاز بوده و توانسته است برای اجرای پروژه های نیروگاهی سرمایه گذار خارجی جذب کند.

 جاده تبریز- اهر جز پروژه‌های اولویت‌دار کشور به شمار می‌رود

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به آخرین وضعیت جاده تبریز- اهر با بیان اینکه این پروژه به چندین قسمت تقسیم بندی شده که هر قسمت از پیشرفت فیزیکی و تخصیص اعتبار متفاوتی برخوردار است؛ یادآور شد: به نظر می رسد پرداخت ها متناسب با ظرفیت و توان کاری صورت نگرفته و اگر در سال جاری بتوانیم اعتبارات  را بر اساس صورت وضعیت ها جذب کنیم این پروژه به زودی به ثمر می رسد.

شافعی اذعان داشت: برای پروژه جاده تبریز- اهر سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و قرار بود علاوه بر آن از محل های دیگری نیز مبالغی به این پروژه اختصاص یابد که تنها نصف اعتبار مصوب آن یعنی هفت و نیم میلیارد تومان پرداخت شد.

معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاکید کرد: جاده تبریز- اهر جزو پروژه های اولویت دار کشور به شمار می رود و تا آنجا که بتوانیم در جهت تامین اعتبار این پروژه تلاش می کنیم.

 اجرای بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط دولت

این مسئول توضیح داد: دولت در حال حاضر به میزان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد که سالانه حدود یک دوازدهم آن قابل پرداخت است؛ بنابراین حتما باید پروژه ها را اولویت بندی کنیم که این اولویت بندی بر اساس کار کارشناسی و امکانات موجود صورت می گیرد و رئیس جمهور محترم در هر سفر خود به استان ها این اولویت ها را اعلام می کند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *