آزمون تخصصی نیمه متمرکز دکتری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

به گزارش میانا، فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدتقی اعلمی با تاکید بر اینکه مرحله دوم (ارزیابی تخصصی)، آزمون دکتری از دو بخش کتبی و مصاحبه تشکیل شده است، اظهار داشت: آزمون تخصصی کتبی روز ۲۸ اردیبهشت ماه سال‌جاری در تمام رشته‌ها در این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به آیین‌نامه آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D.)، پذیرش دانشجو در دانشگاه تبریز، امسال شامل فرآیند دو مرحله‌ای، سنجش علمی با ۲۰ درصد تاثیر، با برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش آموزش کشور، و مرحله دوم شامل آزمون کتبی، مصاحبه و بررسی سوابق علمی داوطلبان با ۸۰ درصد تاثیر در پذیرش نهایی خواهد بود.

به گفته وی، داوطلبان حاضر در جلسه آزمون مرحله اول (سنجش علمی) که برای آنها کارنامه مرحله اول توسط سازمان سنجش آموزش کشور صادر شده است در صورت دارا بودن حدنصاب مطابق کارنامه کد رشته محل‌های انتخابی که بر روی وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است می‌توانند از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ با مراجعه به وبگاه دانشگاه تبریز به نشانی www.tabrizu.ac.ir نسبت به ثبت نام برای ارزیابی تخصصی اقدام کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، در ادامه یادآور شد: حد نصاب لازم برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگر ۷۰ درصد و برای داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و مربیان حائز شرایط ۸۰ درصد حدنصاب اعلام شده برای داوطلبان آزاد می‌باشد که وضعیت آنها در کارنامه درج شده است.

به گفته وی، امسال ۲۵۴، ۱۴۲، ۱۶ و ۸ دانشجوی دکتری به ترتیب در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، پردیس و بورس اعزام در این دانشگاه پذیرش و سهمیه دانشجویان استعداد درخشان نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *