جمع آوری بیش از ۱ میلیارد تومان زکات در شهرستان میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت‌الاسلام قاسم محمد زاده رئیس اداره زکات استان آذربایجان شرقی در گفتگو با میانا با اشاره به این موضوع که از میزان ظرفیت ۱۷۰ میلیارد ریال زکات فطریه در سال ۹۴، ۵/۱ میلیارد ریال آن محقق شده است.

محمد زاده رئیس اداره زکات استان آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه سوم شهرستان میانه در جمع‌آوری زکات در سطح استان، اظهار داشت: سال گذشته شاهد تحقق ۱۵۸ درصدی برنامه‌ها در این شهرستان بودیم.

وی افزود: در سال ۹۴ همچنین شاهد جمع‌آوری بیش از ۵ هزار تن زکات کشمش، جو و گندم و همچنین ۳۹۵ هزار تن ثمره طیبه باغات میوه بودیم.

حجت‌الاسلام محمد زاده همچنین از تشکیل شورای زکات روستاها در سال ۹۵ خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح زکات توسط شورای منتخب روستا با حکم امام‌جمعه از روستاییان جمع‌آوری و زکات واجب و فطریه در خود روستاها هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۲۰۸ نفر به‌عنوان مبلغین زکات در سطح استان به فعالیت خواهند پرداخت.

محمد زاده رئیس اداره زکات استان آذربایجان شرقی بابیان این موضوع که از ۱۴۸۹ روستای مشمول زکات، ۸۲۵ مورد از آن زکات جمع‌آوری‌شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۶۳۱۴ نفر به‌عنوان عامل افتخاری در طرح‌های جمع‌آوری زکات همکاری داشند.

وی افزود: سال گذشته از میزان ۱۱ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده، به میزان ۵ میلیارد تومان صرف امور محرومین و بقیه آن به طرح‌های عمرانی اختصاص‌یافته است.

محمد زاده بابیان این موضوع که در سال ۹۴ به میزان ۴۴ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده به امور محرومین اختصاص‌یافته است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۵ از ۱۶۷۸ روستا مبلغ ۱۲ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شود که ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن با افزایش نسبت به سال ۹۴ به امور محرومین اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: شهرستان میانه با جمع‌آوری ۱ میلیارد و ۷۸ میلیون تومان در سال گذشته و تحقق ۱۵۸ درصدی برنامه رتبه سوم استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *