آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در نتیجه بارش رگباری در استان/بیشترین بارندگی ها در بناب

به گزارش میانا به نقل از آناج، طبق اخطاریه جوی شماره ۲ هواشناسی آذربایجان شرقی، با توجه به شدت بارش رگباری و رعد و برق، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها مسیلها، وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ در نواحی مستعد استان طی روزهای دوشنبه تا پنجشنبه این هفته پیش بینی می شود، لذا توصیه می شود اقدامات لازم جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارت احتمالی(ازجمله خودداری از توقف طولانی و بر پا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها و نهرها و بردن احشام به ارتفاعات) به عمل آید.

طبق هواشناسی کشاورزی استان، وضعیت هوای استان در روزسه شنبه، کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و بارش باران و غبار و در روز چهارشنبه  نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش باران و غبار پیش بینی می شود.

محمد اشجعی، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، جلفا با دمای هوای ۱۹ درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان و ورزقان با دمای هوای ۴ درجه بالای صفر سردترین شهر استان و شهر تبریز هم حداکثر دمای ۱۶ درجه بالای صفر و حداقل۸ درجه بالای صفر را تجربه کرد.

وی افزود: دمای فعلی تبریز، ۱۳درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته تغییری نکرده است.

 معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: بیشترین بارندگی ها در ۲۴ ساعت گذشته در استان مربوط به بناب با ۲۱٫۵ میلی متر بوده است.

گفتنی است هواشناسی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی توصیه هایی چون احتیاط در انجام هر گونه عملیات سمپاشی و محلول پاشی به دلیل وزش باد و بارش پراکنده، بازدید از مزارع گندم جهت تعیین زمان ریزش سن های مادر، مصرف کودهای ازته در مزارع گندم ، جو و کلزا و آماده سازی بیشتر بذر زراعت های بهاره و مبارزه با سرخرطومی برگ یونجه و بازدید از مزارع گندم جهت تعیین زمان مبارزه با علفهای هرز و در صورت مشاهده آلودگی کانون کوبی زیر نظر کارشناسان ذیربط را اعلام کرده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *