درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری داعش از فروش اشیاء عتیقه تدمر

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از فاکس نیوز، گروه تروریستی داعش نه تنها آثار باستانی و قدیمی شهر تدمر را تخریب کرده بلکه بخش زیادی از اشیاء قیمتی و عتیقه این شهر را به صورت غیر قانونی به فروش رسانده است.

بازرسان روسی اعلام کرده اند که تروریست های داعش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از فروش آثار هنری و قیمتی تدمر درآمد کسب کرده اند.

۲۷ مارس ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه موفق شد شهر تدمر را به طور کامل از دست داعش آزاد کند. این شهر مسیر مهمی برای دستیابی به شهر دمشق پایتخت سوریه است.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل نیز اخیرا با ارسال نامه ای به شورای امنیت تاکید کرد: حدود ۱۰۰ هزار هدف فرهنگی که از اهمیت جهانی برخوردار است، شامل ۴۵۰۰ محل باستانی  که ۹ مورد آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، هم اکنون تحت کنترل داعش در خاک سوریه و عراق قرار دارد.

وی در ادامه افزود: سود ناشی از فروش غیر قانونی اشیاء قدیمی و عتیقه توسط تروریست های داعش به بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در سال می رسد.

چورکین در این نامه تاکید کرده است که بخش زیادی از آثار عتیقه و باارزش سوریه و عراق، از طریق خاک ترکیه قاچاق می شود. روسیه بارها دولت ترکیه را به حمایت از داعش و دست داشتن در قاچاق نفت این گروه تروریستی متهم کرده است.

ترکیه هنوز به اتهامات جدید مطرح شده از سوی روسیه پاسخی نداده است. سرنگونی یک فروند جنگنده روسی در ماه نوامبر در مرز سوریه توسط جنگنده های ترکیه، موجب تنش در روابط دو کشور شده است.

چورکین تصریح کرد: جواهرات، سکه ها و سایر اقلام غارت شده، در شهرهای ازمیر، مرسین و آنتالیای ترکیه به فروش می رسد. این اشیاء باارزش سپس توسط مجموعه داران از کشورهای مختلف؛ بیشتر از طریق حراج های اینترنتی خریداری می شود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *