شهید آوینی الگوی هنر انقلابی و متعهد برای هنرمندان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین یونس کیانی امام‌جمعه ترکمانچای درخطبه‌های نماز جمعه عبادی – سیاسی امروز ۲۰ فرودین، در جمع پرشور نمازگزاران با اشاره به فضیلت و اهمیت ماه رجب در استغفار و پاک‌سازی و تطهیر گناهان، این ماه پربرکت را فرصتی برای تمرین صبر و اراده فرد و جامعه عنوان کرد.

امام‌جمعه ترکمانچای با اشاره به‌قرار گرفتن در سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا بر ضرورت حفظ استقلال و آزادی کشور در روابط خارجی و همچنین حرکت مسئولین نظام در راستای مصالح مسلمین جهان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام کیانی همچنین با اشاره به ۲۰ فروردین‌ماه سال و ۱۳۸۵ اعلام خبر دستیابی ایران به فن‌آوری غنی‌سازی اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل غنی‌سازی در نطنز، اظهار داشت: ملت جمهوری اسلامی ایران در طی این سال‌ها ثابت کرد که با تکیه در توان و پتانسیل‌های داخلی در مسئله هسته‌ای به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابد و بر تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه دشمنان و استکبار جهانی فایق آید.

خطیب جمعه ترکمانچای تصریح کرد: بدون شک با تکیه بر شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ خواهیم توانست در تمامی زمینه ها به خودکفایی و استقلال برسیم.

کیانی با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی به عنوان سرمایه جاویدان عرصه هنر و ادبیات کشور، خاطرنشان کرد: همان طور که با آغاز جنگ تحمیلی تمام اقشار مردم به جبهه‌ها شتافتند، هنرمندان ما نیز در این زمینه از قافله جا نماندند.

امام جمعه ترکمانچای گفت: هنرمندان و جوانان امروز می بایست با الگو قرار دادن شهید آوینی تمامی تلاش خود را در راستای نمایان کردن و شناساندن زیبایی ها و مفاهیم عمیق هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به نسل امروز و آیندگان بردارند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه هنر در جامعه با وجود جنگ روانی و نرم دشمنان، افزود: هنرمندان نباید خود را وارد بازی های آلوده سیاسی و جناحی کنند، زیرا رسالت اصلی هنرمندان آگاهی بخشی به جامعه و شناخت و بیان معضلات آن به زبان هنر است.

کیانی همچنین بر لزوم انجام کارهای فرهنگی و تولید فاخر و تاثیر گذار در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی هنرمندان و رسانه های در سال جاری تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *