رکوردشکنی مهدی انصاری شناگر میانه ای در ماده ۵۰متر پروانه رده ملی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ شناگران ایران که برای شرکت در ششمین دوره مسابقات شنای بین المللی دبی به این شهر سفر کرده اند در دومین روز این رقابت ها به آب زدند.

صبح و عصر دیروز (سه شنبه)، مرحله مقدماتی  و فینال ماده های ۲۰۰متر مختلط انفرادی، ۵۰متر کرال پشت، ۱۰۰متر پروانه و ۱۰۰متر قورباغه با حضور شناگران ایرانی برگزار شد. نمایندگان کشور در این این روز چشم نواز ظاهر شدند و علاوه بر کسب ۱۰ مدال رنگارنگ چهار بار موفق به جابجایی رکوردهای ملی ایران شدند.

تنها طلایی علیرضا امین زمردی از هیئت شنای استان تهران بود. این شناگر جوان توانست در ماده های ۵۰متر کرال پشت و ۱۰۰متر پروانه گردن آویز طلا را بدست آورد. مهران قاسم زاده، علی فتحی، عرفان مقدم و آریا نسیمی شاد در رده های سنی مختلف موفق به کسب نشان نقره شدند و سامان سپیددست، جمال چاوشی فر، امیرعباس امراللهی و مهران قاسم زاده به نشان برنز رسیدند.

علاوه بر این مدال آوری ها شناگران ملی پوش سرزمین موجهای آبی رکوردهای متعددی نیز شکستند. ابتدا آریا نسیمی شاد در مرحله مقدماتی ماده ۱۰۰متر قورباغه با ثبت زمان یک دقیقه و چهار ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه رکورد ایران در رده سنی ۱۵-۱۷ سال را بهبود بخشید.

عصر دیروز هم سه رکوردشکنی جدید حاصل شد. ابتدا جمال چاوشی فر شناگر باتجربه ایران در ماده ۵۰متر کرال پشت رکورد خود را ترقی داد. او با ثبت زمان ۲۶ثانیه و ۲۸ صدم ثانیه علاوه بر کسب مقام سوم حدنصاب جدیدی در این ماده برای رده سنی عموم کشور (رکورد ملی) به ثبت رساند.

آخرین رکوردشکن ایران هم مهدی انصاری بود. انصاری که در ماده ۱۰۰متر پروانه به آب زد عملکرد خیره کننده ای داشت. او در ۵۰متر ابتدایی بی رقیب بود و با لمس دیواره استخر در ۲۵ثانیه و ۹صدم ثانیه، یک صدم رکورد ملی را پس از ۴سال بهبود بخشید. این شناگر در برگشت هم عملکرد خوبی داشت و در نهایت با ثبت زمان ۵۵ثانیه و ۸ صدم ثانیه رکورد خود در ۱۰۰متر پروانه ایران را بهبود بخشید.

مسابقات بین المللی شنای دبی از ۱۶ تا ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ به میزبانی استخر “حمدان” این شهر برگزار می شود. از ایران تیم های سرزمین موجهای آبی و هیئت شنای استان تهران در این رقابت ها شرکت کرده اند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *