مدیریت صحیح و قانونی خواست مردم در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، سال ۱۳۹۴ سالی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز در تاریخ ۳۷ ساله انقلاب اسلامی بود. سالی که در آن اتفاقات و حوادثی رخ داد که بی‌شک، اثرات آن در رشد و شکوفایی یا افول کشور در ابعاد مختلف را در سال‌های آتی شاهد خواهیم بود.

دو حادثه مهم این سال که بانام مبارک "همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت" از سوی مقام معظم رهبری(مد) نام‌گذاری شده است، عبارت‌اند از:

۱٫ تصویب بر جام بی‌فرجام.

 2. برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی.

   واقعه اول تاریخی امسال یعنی تصویب برجام با بهانه های متنوع از جمله برداشتن تحریم ها را می توان برگ غم انگیزی از تاریخ انقلاب اسلامی دانست که با مدیریتی ضعیف و ناکارآمد از سوی دولت تدبیر و امید، موجب بسته شدن یا تخریب صنعت هسته ای کشور شد و بستر نفوذ به مسئولین کشور فراهم  آمد و ثمره این خیانت بزرگ به کشور تنها برداشته شدن تحریم از هواپیماهای لوکس و اشرافی شرکت شکست خورده اقتصادی فرانسوی بود که فقط در یک فروگاه کشور قادر به خدمات دهی می باشد و امکانات لازم برای فرود یا نگهداری این هواپیماها در کشور فراهم نیست یا برداشته شدن تحریم ها، واردات گوجه فرنگی، موتور سیکلت و از این دست را در پی داشته است که در کلنه تنها نفعی برای پیشرفت صنایع و اقتصاد کشور یا بهبود وضع معیشتی مردم نداشته است بلکه فقط توانسته است چرخه اقتصاد را در کشورهای اروپایی بحران زده اقتصادی، به جریان بیاندازد و این امر نتیجه اش، خوشحالی دشمن، خروج او از رکود و آب به آسیاب او ریختن است.

   واقعه دوم تاریخی امسال، حضور کم سابقه و حداکثری مردم در پای صندوقهای رای گیری از کاندیداهای مجلسشورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. مردمی که با گوش جان سپردن به پیامهای امام خامنه ای (مدظله العالی) گسترده تر از همیشه، ولایت مداری و انقلابی گری خود را به نمایش گذاشته و با انتخابی درست، بستر ریل گذاری رشد و شکوفایی کشورشان را فراهم کردند.

   اما چه چیزی مردم را به پای صندوقهای رای کشانید؟

 با یک کنکاش ساده به خوبی مشخص است که عده  کثیری از مردم تحت تاثیر بیانات رهبر فرزانه خود قرار گرفته و همچون گذشته ولایتماری خود را ثابت کردند و هفتم اسفندماه را می توان روز نمایش بصیرت مردم دانست؛ اما در در این میان عده ای دیگر به دلایل متنوع از جمله روابط خانوادگی با کاندیداها، قومیت گرایی، جناح گرایی، بی هدف، ترس از موقعیت، به عنوان یک عمل تفریحی و … آمدندو برخی هم فریب وعده های دروغین برخی کاندیداها را خورده یا تطمیع کاندیداها موجب حضور آنان شد و عده ای برای جلب توجه نماینده آینده شهرستان خود و طمع ورزی در این صحنه وارد شدند و عده ای دیگر به کوری چشم مبلغان ماهواره ای در این حماسه عظیم حضور یافتند تا مهر سکوت بر دهان یاوه گویان زده باشند.

 البته دلایل دیگری نیز برای حضور مردم در این صحنه متصوّر است اما اکنون که این حماسه آفریده شد و نمایندگان منتخب مردم شناسایی شدند، تکلیف چیست و کاندیداهای برتر چه باید بکنند تا قدردان مردم باشند.

بی شک مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی بوده و سرنوشت کنونی و آینده کشورشان برایشان بسیار مهم است و با اتمام انتخابات، مطالبات آنان از نمایندگان آتی کشور آغاز می شود. مردم همچنان که هر کدام با هدفی به پای صندوقهای آراء آمدند، خواسته هایی از منتخبین دارند که آن نیز بسیار است اما مهمترین خواسته و مطالبه مردم از آنان، احقاق حقوق ملت است. مردم از نمایندگان می خواهند تا با مدیریتی صحیح و با تصمیم گیری هایی زیربنایی و اساسی، کشور را در مسیر رشد و توسعه، خروج از رکود و گرانی و حرکت تمام بعدی در ابعاد علمی و فرهنگی و اقتصادی و …، تحولی عظیم را شاهد باشند.

مردم می خواهند تا نمایندگان با گوش جان سپردن به بیانات رهبری، از افتادن در دام نفوذ و گرفتاری در مسائل سیاسی خطرناک بپرهیزند و یاریگر دولت در اجرای برنامه های صحیح و کارآمد بوده، سدّ راهی بر سر زیاده خواهی ها و منافع منافقان و دشمنان خارجی و نفوذیهای داخلی باشند و با ممانعت از تصویت طرح های ناکارآمد و مخرب از تمام توان خود، هم برای توسعه و عمران کل کشور تلاش کنند و هم با شناسایی مشکلات و مسائل شهر خود برای توسعه و آبادانی و رفع مشکلات آن بکوشند.

و در پایان می توان گفت خواسته مردم از نمایندگان، مدیریت صحیح حقوق قانونی آنان است و لا غیر.

 

نگارنده: علی محمد عزتی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *