احیای فرش دستباف به‌صورت فنی مدیریت شود

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش دستباف مهربان و شربیان، برپایی این نمایشگاه در طلیعه سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را اتفاق مبارکی دانست و اظهار داشت: این نمایشگاه یک گام اساسی برای رونق فرش در این منطقه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مناطق مختلف آذربایجان شرقی در تولید و صادرات فرش و معرفی تبریز به‌عنوان پایتخت جهانی فرش، گفت: حمایت از بافندگان و فعالان صنعت فرش به‌طور جدی در دستور کار مسئولان استان قرارگرفته و مصمم هستیم زیرساخت‌های لازم را برای تقویت و توسعه این صنعت آماده کنیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با ابراز تأسف از اینکه فرش این منطقه در سال‌های اخیر مورد غفلت قرارگرفته، خواستار مهندسی دوباره این صنعت در فرایندهای تولید، بازاریابی و صادرات شد.

وی برای رونق دوباره فرش مناطق مهربان، شربیان و بخشایش پیشنهاد کرد کمیته تخصصی با مشارکت فعالان این صنعت و همکاری نهادهای مسئول ایجاد شده و به‌طور راهبردی و فنی، برنامه احیای فرش دستباف این مناطق را مدیریت کند.

پورمهدی با اشاره به‌ویژگی‌های منحصربه‌فرد فرش مهربان گفت: فرش دستباف منطقه مهربان به دلیل کیفیت و ماندگاری از گذشته‌های دور مطرح بوده و به‌ویژه نوع سنتی آن جایگاه ممتاز در بازارهای جهانی دارد.

وی از صنعت فرش دستباف به‌عنوان دومین منبع درآمد مردم هریس، مهربان، شربیان و بخشایش یاد کرد و نقش و اهمیت رونق آن را در اشتغال‌زایی منطقه مورد تأکید قرار داد.

نخستین نمایشگاه فرش دستباف مهربان و شربیان به همت شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای مهربان و شربیان و با همکاری اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی استان آذربایجان شرقی و اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سراب تا ۱۱ فروردین برپاشده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *