حمایت نتانیاهو از کشتار وحشیانه فلسطینیان

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از پرس تی وی، در پی درگیری‌هایی که از هشتم مهرماه سال ۱۳۹۴ میان نظامیان اسرائیلی و فلسطینیانِ معترض در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه در گرفته است، سربازان ارتش اسرائیل بارها با شلیک مستقیم به فلسطینیانی که دست به اقدامات تلافی‌جویانه می‌زدند، آن‌ها را به قتل رسانده‌اند.

بسیاری از فلسطینیان نیز در جریان تظاهرات به ضرب گلولۀ اسرائیلیان کشته و یا زخمی شدند، اما در روزهای گذشته ویدئویی منتشر شد که نشان می‌داد یک سرباز اسرائیلی در شهر الخلیل در کرانۀ باختری بی‌رحمانه به سر یک فلسطینی زخمی که بر زمین افتاده بود، شلیک کرده و وی را به قتل می‌رساند.

قرار است سرباز مذکور که نامش فاش نشده است در دادگاه نظامی محاکمه شود، اما شکل‌گیری این پروندۀ جنایی با واکنش‌ خشمگینانۀ اعضای حزب راست‌گرای لیکودِ نتانیاهو روبرو شده است.

روز یکشنبه (۸ فروردین) نتانیاهو در جلسۀ کابینۀ اسرائیل به دفاع از اقدامات ارتش پرداخت و هرگونه تحقیق و به چالش کشیدن رفتار این نظامیان را «ظالمانه و غیرقابل قبول» خواند.

نخست وزیر رژیم تل‌آویو در این نشست از ارتشی حمایت کرد که طی ماه‌های گذشته بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در درگیری‌هایی که به انتفاضۀ سوم فلسطینیان مشهور شده است، به قتل رسانده است.

نفتالی بنت، وزیر آموزش اسرائیل نیز نسبت به اتهام اقدام به قتل سرباز اسرائیلی واکنش نشان داده و او را قاتل ندانسته است.

این در حالی است که رژیم اسرائیل بارها به دلیل قتل‌ فراقضایی فلسطینیان در ماه‌های گذشته با انتقاد شدید مقامات فلسطینی و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر روبرو شده است.

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به اقدام اخیر این نظامی اسرائیلی، وی را محکوم و اعلام کرد شلیک تیرخلاص به این فلسطینی زخمی می‌‎تواند یک جنایت جنگی محسوب شود.

فیلیپ لوتر، مدیر عفو بین الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: «نیروهای اسرائیلی سابقه‌ای طولانی در انجام قتل‌های غیرقانونی از جمله اعدام‌های فراقضایی بدون روبرو شدن با مجازات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دارند.»

وی افزود: «شواهد بسیاری وجود دارد… که در برخی موارد اسرائیلی‌ها ظاهرا کتاب قانون را پاره کرده و به تدابیر غیرقانونی و افراطی روی آورده‌اند.»

جواد عواد، وزیر بهداشت فلسطین نیز با تکرار اظهارات لوتر این اقدام را «جنایت جنگی» نامید. وی همچنین گفت گروه درمانی اسرائیل قبل از این تیراندازی، از مداوای این فلسطینی که به شدت زخمی بود، خودداری کرد.

رژیم تل‌آویو هنوز پیکر این جوان فلسطینی را که عبدالفتاح الشریف نام داشته به فلسطینیان تحویل نداده است.

به گزارش خبرگزاری معاً فرد فلسطینی‌ای که از صحنۀ وقوع این جنایت فیلمبرداری کرده است، روز بعد از حادثه هدف تهدید قرار گرفته و اکنون نگران امنیت خود و خانواده‌اش است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *