ضرورت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در سال اقدام و عمل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، دو سال از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی امام خامنه ای می گذرد اقتصادی درون زا با نگاه به بیرون، اقتصادی با اتکاء به ظرفیت های داخلی کشور از لحاظ منابع سرشار طبیعی و نیروی انسانی که در صورت وجود انگیزه برای پیشرفت پایدار کشور می تواند هر مسیر ناهمواری را صاف کند و بر تمام مشکلات فائق آید و یک اقتصاد قوی و پایدار و مقاوم در برابر مشکلات و تکانه های بین المللی به وجود آورد. آن وقت است که ما به جای مهاجرت فرست بودن نیروی کار ارزان و مفت به کشورهای خارجی، بتوانیم آن ها را در کشور خود در پایدار کردن اقتصادمان به کار بگیریم، این مهم با اقدام و عمل در مسیر اقتصاد مقاومتی میسر است و دیگر در مقابل کشورهای اروپایی زبانمان کوتاه نمی شود که این همه جوان جویای کار و اشتغال می روند برای کار کردن برای ایجاد به اصطلاح زندگی بهتر. در صورتی که فکر رو ذکرشان با کشورشان به خانواده هایشان است.

انگیزه پیشرفت کشور باید در میان دولتمردان و مردم کشور وجود داشته باشد و دولت زیرساختهای کسب و کار و اشتغال را در کشور ایجاد نماید. اقتصاد ما یک اقتصاد نفتی و دولتی است که در اصطلاح سیاسی به آن اقتصاد رانتی می گویند که هر گونه مشکلات و انحرافات و فساد البته با لحاظ ضعف ایمان می تواند در آن شکل بگیرد و مشکلاتی برای کشور بوجود بیاورد. با این شرایط وابستگی اقتصاد مردم به دولت این ضرورت را می طلبد دولت در این راه پیشقدم شود و تسهیلات لازم ار حیث منابع مالی و بانکی و حذف بروکراسی های زائد اداری و اعتماد به مردم را ایجاد نماید تا مردم اقتصاد را به دست گیرند و تحولات اساسی را رقم بزنند و دولت هم با فراغ بال به سیاستگذاری و نظارت بپردازد و اقتصاد را مردم بچرخاند و لازم است دولت اقدامات عملی را در این راه انجام دهد و امسال موعد آن اقدامات است.

خوشبختانه قرارگاه فرماندهی و اقدامات بخشنامه ای با توصیه های رهبر معظم انقلاب در دولت انجام شده است و امسال با توجه به نامگذاری شعار امسال به نام اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل این اهمیت را می رساند که با توجه به شرایط بین المللی و داخلی کشور و برای اینکه از این بیشتر در امر توقف و یا آهنگ کند پیشرفت کشور متضرر نشویم بایستی اقدامات عملی هم از سوی دولت و هم در مقام عمل از سوی مردم انجام بگیرد، کشور ما ایران توان و ظرفیت پیشرفت مادی و معنوی را دارد و فقط لازم است انگیزه های لازم در آموزش و پرورش و قبل از آن در خانواده ها ایجاد و به فرزندان این مرزو بوم منتقل شود که می شود ایران را ساخت با اقتصاد مقاومتی درون زا با نگاه به بیرون.

یک زمانی در زمان انقلاب های صنعتی در اروپا، کشورها برای اینکه از قافلۀ پیشرفت هرچند مادی عقب نمانند، روزی ۱۷ ساعت کار می کردند تا نیازهای کشورشان را بسازند و تولید کنند. حال ما انقلابی کردیم که از حیث معنوی و مادی برای صلاح و رستگاری مردم که خواست الهی است حرکت می کند و انشالله به قله های پیشرفت و تعالی خواهد رسید لکن زمان کم است و باید عقب ماندگی های به جا مانده از دوره های گذشته را با سرعت زیاد پیمایش کنیم و خودمان را به نقطه های اولیۀ پیشرفت برسانیم و لازم است میانبر بزنیم نه اینکه بیفتیم دنبال غرب و التماس تکنولوژی کنیم.فکر فنّاوری در اذهان جوانان و دانشمندان و دانشجویان ما نهفته است و رگه ها و شاخه هایی از آن در سالهای اخیر در علومی مثل هسته ای،سلولهای بنیادی،دیجیتال،نانو و هوا فضا دیده شد و ما اینک در ردیف ۵ کشور برتر در این زمینه هستیم و می شود در سایر علوم نیز که برگرفته از ۵ علوم ذکر شده است به پیشرفتهایی رسید. پس این دیدگاه که ما ایرانی ها فقط بلدیم قورمه سبزی درست کنیم از اساس غلط است و آنهایی که این فکر را دارند از اساس غربی و وابسته فکر می کنند. ما که از لحاظ مبنایی و سیاسی و نظامی توانستیم ماشین استعمار را متوقف کنیم و الآن در منطقه حرف تآثیرگذار را ما می زنیم این به مدد انگیزۀحرکت و پیشروندگی و پیشبرندگی انقلاب و ولایت است در عرصه های اقتصادی هم ما قابلیت ایجاد یک اقتصاد برتر و فعال و شکست ناپذیر در برابر تکانه های بین المللی را داریم و باید اقدامات عملی دولت و ملتی از هم اکنون شروع شود و لحظه ای نباید درنگ کرد.

 

نگارنده: علی مسعودی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *