نشست علمی وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا ،  روز پنجشنبه ۲۷ آذر ۹۳ نشست علمی اساتید حوزه و دانشگاه که در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

امام جمعه میانه : هدف اصلی وحدت حوزه و دانشگاه ، بنای تمدن فراگیر اسلامی است
حجت الاسلام و المسلمین حامدی ، امام جمعه شهر میانه ، ضمن تسلیت سالروز شهادت آیت الله مفتح ، با بیان این موضوع که هدف اصلی از وحدت میان  حوزه و دانشگاه ، بنای تمدن فراگیر اسلامی است ، افزود : محقق شدن فراگیری تمدن اسلامی در جهان در سایه آشنایی و همکاری روز افزون حوزه و دانشگاه است .
امام جمعه میانه با بیان این موضوع که تفکرات غلط در داخل تمامی مجموعه ها وجود دارد ، اظهار داشت : باید در حد امکان اجازه بیان نظرات و تفکرات مخالفین نسبت به اقدامات انجام پذیرفته در سطح جامعه داده شود تا با بحث علمی و حوزوی  از بروز انحرافات  جلوگیری شود .
حجت الاسلام والمسلمین حامدی عامل بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات موجود در سطح جامعه را افراط و تفریط در مسائل مختلف عنوان کرد و افزود : دین اسلام پاسخگوی تمامی نیازها و سوالات بشری می باشد .
وی با اشاره به این موضوع که بسیاری از افراد جامعه در مقوله دین ، ادعا دارند و خود را در مقام پاسخگویی به مسائل دینی می پندارند ، خاطرنشان کرد : غفلت از برخی مسائل می تواند زمینه ساز سست شدن اعتقادات و رواج مسائل غیر عقلانی در جامعه شود .
حامدی بر لزوم آشنایی جوامع بشری با مکتب الهی ، بر وظایف حوزه و دانشگاه در این راستا اشاره کرد و خواستار توجه روز افزون به این مسئله و انسان سازی بر پایه تکلیف محوری دینی تاکید کرد .

فرماندار میانه :وحدت حوزه و دانشگاه لازمه محقق شدن جامعه ایرانی،اسلامی است
 اسماعیل حیدری آزاد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان این موضوع که نشست های تخصصی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه بایستی خروجی مطلوبی داشته باشد ، افزود : مجهز شدن روحانیت به صلاح علم و همچنین فرا گیری و آموزش ، آموزه های دینی توسط اساتید دانشگاه ، لازمه محقق شدن جامعه ایرانی ، اسلامی می باشد .
فرماندار میانه با اشاره به این موضوع که هدف اصلی دشمنان نظام در رواج دین گریزی در بین جوانان ، به عنوان قشر مطالبه گر جامعه، اظهار داشت : با عقب ماندگی در زمینه حوزه و دانشگاه ، نخواهیم توانست پاسخگوی نیازهای نسل امروز باشیم .
وی بر لزوم استفاده از پتانسیل بزرگ تعهد و تخصص ، حوزه و دانشگاه تاکید کرد و از آن بعنوان عامل اصلی در پیشگیری و مبارزه با معضلات اجتماعی از جمله طلاق های عاطفی و گرایش به سمت مواد مخدر یاد کرد .
اسماعیل حیدری آزاد در خاتمه سخنان خود بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه به منظور اجرایی شدن مصوبات جلسات مشترک حوزه و دانشگاه تاکید کرد .

 

 
وحدت حوزه و دانشگاه شهر میانه 27 آذر 93
IMG_1512
IMG_1703
IMG_1704
IMG_1707
IMG_1711
IMG_1938

IMG_2053

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *