روزانه ۵۰ هموطن در تصادفات می‌میرند/ اختصاص ۸ درصد درآمد سرانه به تلفات جاده‌ای

به گزارش میانا به نقل از فارس، صادق افشاری پیش از ظهر امروز در همایش «مشارکت همگانی رمز ارتقای ایمنی حمل و نقل» اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی جزو اولین استان‌هایی است که جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در آن تشکیل یافته و امیدواریم در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای هم پیشتاز باشند.

وی افزود: حمل و نقل به عنوان زیربنای توسعه جوامع به عنوان ابزار موثر شناخته شده و به عنوان خونی است که در رگ‌های جامعه جاری بوده و به آن حیات می‌دهد.

افشاری خاطرنشان کرد: در دنیا ۳ عامل اساسی زیربناها، ناوگان و نیروی انسانی مرتبط و مدیریت حاکم بر حمل و نقل است که باید سریع، ایمن و ارزان باشد که به نظر می‌رسد به موضوع ایمنی کمتر از سایر فاکتورها توجه شده است و کشورهای مختلف به تناسب توجهی که به ایمنی حمل و نقل داشته‌اند در این مقوله نیز توسعه یافته‌اند.

سرپرست اسبق وزارت راه و ترابری اذعان داشت: روزی ۵۰ نفر تلفات جاده‌ای داریم و موفق شده‌ایم ۲۸ هزار مورد تلفات را به ۱۷ هزار کاهش دهیم این میزان تلفات بین چهار تا هشت درصد درآمد سرانه را به خود اختصاص می‌دهد که نیاز به عزم ملی و پرداخت جدی احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های دینی ما «کسی که یک نفر را نجات دهد گویی یک جامعه را نجات داده‌اند»، ادامه داد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در ۱۶ استان ما فعال شده و به تدریج هم فعال‌تر می‌شود اما ارتقاء ایمنی و فرهنگ ترافیک که جزو اهداف این جمعیت است با حضور موثر مردم تحقق خواهد یافت.

عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها یادآور شد: نیروی انسانی (به میزان ۷۰ درصد)، راه و وسیله نقلیه عوامل موثر در رخداد حوادث جاده‌ای هستند، اینکه ما زیرساخت‌ها را اصلاح کنیم هزینه‌بر است اما آنچه مهم است تغییر نگرش و فرهنگ در جامعه در میان مردم است که نقش مهم‌تری در تلفات و حوادث جاده‌ای دارند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *