طرح جامع بازسازی رصدخانه مراغه اجرائی شود

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، موسی اکرمی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف خواجه‌نصیرالدین طوسی ایجاد جامعه‌ای اخلاق مداراست اظهار داشت: لزوم انجام تحقیقات جامع در خصوص زندگینامه این شخصیت بزرگ ایرانی وجود دارد.

وی، افزود: در دوران خواجه‌نصیرالدین طوسی جنگ‌های بین‌المللی مختلفی روی‌داده است و این امر موجب شد تا اهداف خواجه‌نصیرالدین طوسی محقق نشود.

رئیس مرکز نجوم و اخترفیزیک مراغه خاطرنشان کرد: ضروری است در جهت تشخیص ابعاد مختلف زندگی خواجه‌نصیرالدین طوسی تحقیقات بیشتری در این خصوص انجام و کتاب‌های جدید و پرمحتوایی را تألیف کنند.

اکرمی با اشاره به اینکه رصدخانه مراغه یکی از مهم‌ترین رصدخانه‌های مهم در جهان است که باید هر چه سریع‌تر احیاء گردد، تصریح کرد: تأسیس رصدخانه در مراغه یکی از خدمات خواجه‌نصیرالدین طوسی بوده که ضروری است با حمایت دولت، هرچه سریع‌تر طرح جامع بازسازی رصدخانه مراغه اجرائی شود.

رئیس مرکز اخترفیزیک مراغه گفت: احیاء رصدخانه مراغه یکی مطالبات تاریخی مراغه است که باید توسط دولت با تخصیص اعتبارات لازم انجام شود.

وی در پایان، با اشاره به فعالیت های علمی مرکز اخترفیزیک مراغه، اظهار داشت: این مرکز در رشته‌های مختلف اختر و نجوم فعالیت دارد و باید مسئولان از این رشته حمایت‌های لازم را داشته باشند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *