ایجاد منطقه حائل وپرواز ممنوع در سوریه غیر قابل قبول است

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز با وائل الحلقی نخست وزیر سوریه دیدار و پیرامون تحولات منطقه و راهکارهای گسترش همکاری ها گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با تجلیل از ایستادگی مردم، ارتش و دولت سوریه در برابر گروه های تروریستی و تبریک موفقیت های اخیر ارتش و نیروهای مردمی این کشور، ثمر بخش بودن دستاوردهای حاصل شده را موجب اعتراف عملی سایر بازیگران به ویژه کشورهای فرامنطقه ای و همچنین اثبات صحت و درستی مسیر سوریه در این زمینه دانست.

وی افزود: تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به حریم هوائی سوریه اقدامی علیه حاکمیت و امنیت ملی این کشور و در راستای حمایت از تروریست ها بوده و شورای امنیت سازمان ملل و دیگر کشورها باید پاسخی قاطع به این تجاوزارت به منظور جلوگیری از تکرار آن دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی طرح پیشنهاداتی چون ایجاد منطقه حائل وپرواز ممنوع در سوریه را اقدامی غیر قابل قبول و درمسیر تضعیف مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر تروریست های تکفیری عنوان کرد و اظهار داشت: کشورهای منطقه باید با درک صحیح نسبت به تهدیدات  شکننده تروریسم از اتخاذ سیاستهای منفعت گرایانه و ضدامنیتی اجتناب کنند.

شمخانی با تمجید از نقش برجسته نخست وزیر سوریه و اعضای دولت این کشور در مدیریت شرایط سخت و پیچیده اقتصادی و امور معیشتی، تقویت روحیه ملی و اتکا به امنیت درون زا و بومی را راه حل دستیابی به موفقیت های چشمگیر و آینده روشن پیش رو توصیف کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی با اعلام آمادگی همه جانبه و قاطع جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های راهبردی میان دو کشور در عرصه های مختلف، بر لزوم هوشیاری همه کشورها نسبت به واقعیت های موجود منطقه و احترام به عزم و اراده مردم سوریه در مقابله با تروریسم و ناامنی تاکید کرد.

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های گسترده ایران بر استمرار حرکت سوریه در حمایت از جبهه مقاومت و تداوم تلاش برای تامین امنیت و رفاه اقتصادی برای مردم این کشور تصریح کرد.

وی افزود: عزم دولت سوریه برای مقابله با تروریست ها در سراسر خاک سوریه خلل ناپذیر بوده و در صورت توقف حمایت ها و دخالت های خارجی از آنان، به زودی شاهد خروج و نابودی کامل تروریست ها خواهیم بود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *