موفقیت هنرمند میانه ای در هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، قصه‌گوی شرکت‌کننده در هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از استان آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب گفت: حضور قصه‌گویان خارجی در جشنواره بهترین راه برای آشنایی نزدیک با اقوام، فرهنگ‌های ملل مختلف و مشترکات فرهنگی است.

فاطمه محمودی افزود: یکی از خاطرات شیرینی که هر فردی در زندگی تجربه‌ کرده است دورهم نشینی‌ها و شنیدن قصه‌‌های پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است که خود محرکی برای انتقال این تجربه‌های شیرین به آیندگان و آشنایی آن‌ها با برخی ارزش‌ها، فرهنگ‌ها، باید‌ها و نباید‌ها است.وی اضافه کرد: در تمام دوره‌های زندگی، ارزش‌های انسانی پسندیده و زشتی‌ها و پلیدی‌ها به شیوه‌های مختلف در قالب قصه‌ها و داستان‌ها مطرح شده است که یکی از غنی‌ترین منابع آن متون کهن است که همواره می‌توان با تطبیق آن‌ با فرهنگ زمان خویش، قصه‌هایی متناسب زمان و خوشایند و ملموس‌تر برای کودکان خلق کرد.

قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره هجدهم هم‌چنین یادآور شد: اگر هر ملتی فرهنگ‌ها، گویش‌ها، قهرمانان و پهلوانان خود را مورد ارزش و احترام قرار ندهد بی‌گمان فرهنگ‌ها گویش‌ها و قهرمانان دیگر ملت‌ها با اعتقاد‌ها و فرهنگ‌های خودشان فرزندان ما را به طرف خود سوق خواهند داد.

وی اضافه کرد: از تاثیر قصه در ترویج فرهنگ صلح و دوستی در میان اقوام همین بس که عشق همواره زیبا و پلیدی در همه جای دنیا زشت است و باید تلاش کنیم با تکیه بر ارزش‌های انسانی ‌صلح و دوستی را در قصه‌ها به هر زبانی و در هر مکانی به کودکان بازگو کنیم تا آن‌ها با همسان‌سازی خود با شخصیت‌های قصه‌ها این ارزش‌ها را در عمق وجودشان نهادینه کنند.

این قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره تاکید کرد: شرکت در جشنواره‌ها همواره موجب ارتقای سطح قصه‌گویی بوده است و این امکان را ایجاد کرده تا قصه‌گویان بتوانند از نزدیک با هم تعامل و تبادل تجربه داشته باشند.محمودی در پایان برپایی جشنواره قصه‌گویی را دلیل ارزش بالای این هنر دانست و خاطرنشان کرد: شاید اگر  جشنواره جنبه رقابت نداشته باشد، قصه‌گویان بدون استرس و با فراغ بال و خیالی راحت می‌توانستند از قصه‌گویی دیگر دوستان خود بیشتر استفاده کنند و آموزش ببینند اما استرس رقابت، این امکان را کاهش می‌دهد.

 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. آفرین به هنرمندان میانه سر کار خانم محمودی از هنر مندان بنام و افتخار شهرمان و کشور عزیز مان می باشند به أیشان این افتخار را تبریک عرض می نماییم موفق باشید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *