آغاز رای‌‌گیری از ساعت ۸ صبح فردا/ رقابت ۴ هزار و ۸۴۴ داوطلب در سراسر کشور برای انتخابات مجلس/ امروز هرگونه تبلیغات انتخاباتی تخلف است

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز در نشست‌خبری، گفت: از تلاش همه رسانه‌ها و خبرنگاران در همکاری با ستاد انتخابات کشور نهایت تشکر را داریم و انشاءالله در ۷ اسفندماه ۲ انتخابات باشکوه را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: مراحل مختلف انتخابات را پشت سرگذاشته‌ایم و اکنون به آخرین مرحله و مهمترین مرحله نزدیک می‌شویم.

مقیمی خاطرنشان کرد: تمامی شعبه‌های اخذ رای آماده هستند تا از واجدان شرایط رای‌گیری کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: آمادگی کامل در نقاط مرزی، کوهستانی، عشایری و شهری داریم تا همه واجدان بتوانند رای به داوطلبان مدنظر بدهند، حتی در مناطق صعب‌العبور از بالگرد استفاده خواهیم کرد تا همه بتوانند رای بدهند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها چشم بینا و وجدان عمومی و نمایندگان ملت هستند و مردم امروز در جریان همه امور هستند، گفت: هیچ اقدامی در ستاد انتخابات، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام نشده که رسانه‌ها در جریان آن قرار نگیرند، لذا مردم در جریان تمامی فعالیت‌ها قرار گرفته‌اند.

مقیمی با اشاره به روند انتخاب اعضای هئیت‌های اجرایی انتخابات، اظهار داشت: کار بسیار خوبی صورت گرفت، تعامل خوبی بین شورای نگهبان و وزارت کشور شکل گرفت.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در این انتخابات ۱۲ هزار و ۶۷ نفر ثبت‌نام کردند که تعداد و استقبال بسیار خوب بود، به خصوص جوان‌ترها استقبال خوبی کردند. در این دور از انتخابات، ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به دور قبل افزایش چشم‌گیری داشته‌اند و در نهایت ۴ هزار و ۸۴۴ نفر در سراسر کشور برای انتخابات مجلس رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۸۰ نفر از مجموع ۶ هزار و ۳۳۳ نفری که تایید شدند، انصراف دادند، گفت: در نهایت ۴ هزار و ۸۴۴ نفر در سراسر کشور با یکدیگر برای انتخابات مجلس رقابت خواهند کرد.

مقیمی با تاکید بر اینکه متخلفان شناسایی و پرونده آنها به قوه قضائیه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: امروز تبلیغات در سراسر کشور متوقف است و هرگونه تبلیغی تخلف است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه افزود: تعداد تعرفه‌ها به حدی است که برای هر دو دوره انتخابات مجلس کفایت می‌کند.

مقیمی اظهار داشت: ۱۳۰ میلیون تعرفه در اختیار استان‌ها قرار گرفته و اگر تعرفه‌ای اضافه بیاید عودت داده خواهد شد و هرگز قابل استفاده نخواهد بود و به عنوان اوقاف دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور  تاکید کرد: ساعت رای‌گیری حداقل ۱۰ ساعت و از ۸ صبح تا ۱۸ بعدازظهر فرداست؛ اگر حوزه‌ای نیاز به تمدید داشته باشد با تایید وزیر کشور صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: هر شعبه‌ای که کار رای‌گیری‌اش به اتمام برسد با حضور هیئت نظارت شمارش آراء آغاز و صورتجلسه خواهد شد و پس از آنکه یک جا جمع شد، نتیجه انتخابات آن حوزه اعلام خواهد شد. در برخی حوزه‌ها همان روز نتیجه آراء اعلام خواهد شد.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آقای کروبی درخواست صندوق سیار برای اخذ رای داشته و آیا این امکان فراهم خواهد شد که تا وی رای بدهد؟ گفت: همه کسانی که می‌خواهند رای بدهند باید امکاناتی را فراهم کنیم که رای بدهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه اظهار داشت: هیچ تایید صلاحیت داوطلبی شب گذشته از سوی شورای نگهبان به ما اعلام نشده و این را تکذیب می‌کنم.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *