فضانورد كهنه كار روسی شب يلدا مهمان تبریز است

 به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ "الكساندر الکساندروف" مهندس طراح سامانه های فضایی و فضانورد شهیر روسی جمعه ۲۸ آذر در ويژه برنامه شب يلدا در تبریز حضور خواهد یافت.

در اين همايش وی به شرح تجربیات خود از سفرهای فضایی و فعالیت های علمی خود و آخرین یافته های کیهان شناسی خواهد پرداخت و قرار است به پرسش های حضار و علاقه مندان پاسخ دهد.

الکساندروف یکی از مهندسان ارشد در موسسه فضایی انرگیای روسیه است و سال ها مسئول بخش ویژه ای برای آموزش و ارزیابی عملکرد تمرینی فضانوردان بوده است. او دو بار به فضا سفر کرده و در مجموع این دو پرواز، دو اقامت بلند مدت در ایستگاه های فضایی "سالیوت۷" و "میر" به میزان ۳۰۹ روز را در کارنامه خود دارد.

این فضانورد روسی، در برهه ای از فعالیت های حرفه ای خود مسئول دستگاه تمرینی مدارگرد ماه بوده است. وی مولف مجموعه ای از کتاب های علمی و فنی است و همچنین یکی از اعضای گروه نویسندگان کتاب های "کارهای مونتاژی و تعمیر و بازسازی در فضا" بوده است که در سال ۱۹۹۰ به چاپ رسیدند.

همچنین کتاب "تاریخچه فناوری فضایی در انرگیا" به نوشته الکساندروف در سال ۱۹۹۶ منتشر شد که تاکنون موفق به دریافت دو مدال قهرمان اتحاد جماهیر شوروی شده و در سفر به ایران با همراهی سیروس برزو پژوهشگر و روزنامه نگار تاریخ فضانوردی، طي روزهاي گذشته در همايش های تهران و اصفهان شركت و با مردم و مسئولان دیدار و گفتگو کرده است.

تازه هاي دنياي نجوم و فضا، بررسي پديده هاي رصدي دي ماه و بررسي علمي شب يلدا از ديگر برنامه هاي اين باشگاه است. اين همايش باحضور جمعي ازمسئولان استانی روز جمعه ۲۸ آذر از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۸ در فرهنگسـرای دکتـر مـبـیّـن واقع در منظريه برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اين همايش به سایت Ayazastro.com مراجعه نمایند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *