دانشگاه تبریز آمادگی همکاری برای توسعه زیرساخت‌های دریایی کشور را دارد

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ محمدرضا پورمحمدی در حاشیه همایش تبیین اهمیت دریا و نقش نیروی دریایی راهبری ارتش در صیانت از منافع ملی که در دانشگاه تبریز برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این دانشگاه ۲۰ هزار دانشجو دارد، افزود: ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه تبریز در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که نشان می‌دهد ظرفیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی زیادی در دانشگاه تبریز وجود دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور است، افزود: ۱۵۲ شهید از دانشگاه تبریز که ۲۲ نفر آنها بر اثر حمله هوایی رژیم متجاوز عراق شهید شدند.

پورمحمدی با اشاره به توان دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تبریز برای فعالیت های علمی و پژوهشی برای نیروی دریایی کشورمان، ادامه داد: ۷۵۰ نفز عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و این دانشگاه علاوه بر عرصه های علمی و پژوهشی در فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی نیز پیشتاز است.

رئیس دانشگاه تبریز از دانشگاه تبریز به عنوان بزرگترین دانشگاه شمال غرب کشور نام برد و گفت: این دانشگاه در دوران انقلاب و نیز جنگ تحمیلی بسیار تاثیرگذار بود و فعالیت های مختلفی در داخل این دانشگاه انجام شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *