میانه قطب تکواندو در کشور

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، شاید باور این موضوع سخت به نظر برسد که شهرستانی با امکانات و زیرساخت محدود ورزشی در حد ۳ باشگاه فعال تکواندو برای آقایان و ۴ باشگاه بانوان که برخی از آنها نیز در چند سال اخیر به‌واسطه قهرمانی‌ها و کسب افتخار ورزشکاران تکواندو میانه راه‌اندازی شده است، بتواند حرف اول رشته قهرمانی تکواندو ایران و جهان را بزند.

میانه قطب تکواندو در کشور

اگر بخواهیم این ادعا را ثابت کنیم می‌توانیم به مجموع ۴۳ مدال در طی دو دهه گذشته که شامل ۲۰ مدال طلا، ۸ نفر و ۱۵ برنز تکواندوکاران میانه در کلیه رده‌های سنی عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در تورنمنت‌ها و مسابقات کشوری و جهانی در مسابقات رسمی و سطح اول آسیایی و جهان اشاره‌کنیم.

افتخارآفرینی ورزشکاران میانه‌ای در رشته تکواندو باعث شده تا بعد مرکز استان آذربایجان شرقی تنها مجتمع رزمی و خانه تکواندو در شهر میانه دایر شود.

 

میانه قطب تکواندو در کشور / اولین و آخرین مدال المپیک ورزش آذربایجان شرقی در دست تکواندوکار میانه‌ای

۲ مدال ارزشمند تکواندوکاران میانه‌ای در مسابقات جهانی کره

همچنین بنا به اظهارات مهدی نوایی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میانه که در حال حاضر سرپرستی هیئت تکواندو آذربایجان شرقی را نیز بر عهده دارد، کسب ۲ مدال یوسف کرمی و فرزاد عبدالهی در مسابقات جهانی کره که تیم ملی ایران توانست با طلای دو ورزشکاران میانه‌ای و مدال علیرضا نصر آزادانی و ۲ برنز کوروش رجلی و میثم باقری با قهرمانی خود در سال ۲۰۱۱ تنها قهرمان غیر کره‌ای این مسابقات لقب بگیرد.

۲ مدال ارزشمند تکواندوکاران میانه‌ای در این مسابقات که با دو مدال طلای ورزشکاران کره‌ای برابری می‌کرد نشان داد که سطح تکواندو میانه در حال رقابت با مهد تکواندو جهان همچون کره است.

تکواندوکاران میانه‌ای نیازمند توجه هرچه بیشتر مسئولین

تکرار قهرمانی‌های متعدد در میادین آسیایی و جهانی توسط تکواندوکاران میانه‌ای همچون، یوسف کرمی، محمدرضا مهدی‌زاده، علیرضا شکوری، فرزاد عبدالهی، مرتضی شیری، حسین کرمی، سعید رجبی، میر هاشم حسینی، حامد اصغری، مجید رجبی و فرشاد فروغی‌کیا در طی ۲ دهه گذشته نشان می‌دهد که میانه به‌عنوان مهد تکواندو کشور و جهان به شمار می‌رود و نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولین است.

تکواندو میانه در حالی سال‌هاست برای کشور عزیزمان در میادین بین‌المللی افتخار کسب می‌کند که رکورد تنها اولین و آخرین مدال المپیک در تاریخ ورزش آذربایجان شرقی نیز در دست یوسف کرمی تکواندوکار میانه‌ای است.

 

میانه قطب تکواندو در کشور / اولین و آخرین مدال المپیک ورزش آذربایجان شرقی در دست تکواندوکار میانه‌ای

صدرنشینی تکواندوی میانه مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی مربی تکواندوی میانه

بدون شک تکواندو میانه، قطب این رشته در کشور است و باید این قطب به صدرنشینی خود در کشور ادامه دهد و قهرمانانی همچون یوسف کرمی و فرزاد عبدالهی، حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی مربیانی همچون محمد فلاحی‌راد، مربی میانه‌ای تیم ملی در طی سالیان نه چندان دور است.

یوسف کرمی، مرد طلایی ورزش آذربایجان شرقی، فرزاد عبدالهی، مجتبی رجبی و مرتضی شیری تکواندوکاران میانه‌ای نمونه بارز استعدادیابی ورزش استان هستند و برای جایگزین کردن قهرمانانی به‌جای آنان، نیازمند استعدادیابی و شناسایی آنان در سر لوحه اهداف و برنامه‌های متولیان امر ورزش است، تا با پیش گرفتن این سیاست و رویکرد زمانی محقق، انتظار مدال‌آوری و استعدادیابی برای تاریخ ورزش تکواندو کشورمان باشیم.

 

انتهای پیام/ش

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *