جنجال جدید ترامپ: تد کروز رای مرا دزدیده است

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بی بی سی، «دونالد ترامپ»، میلیاردر آمریکایی و نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور روز چهارشنبه رقیب انتخاباتی‌اش «تد کروز» را به به تقلب در اولین مورد از سلسله رأی‌گیری‌های ایالتی برای تعیین نامزدهای دو حزب آمریکا متهم کرد و خواستار رأی‌گیری مجدد شد. 

«دونالد ترامپ» در انتخابات روز دوشنبه در ایالت «آیووا» که به طور سنتی ایالت آغازگر اولین مرحله انتخابات پیچیده آمریکا است، با کسب ۲۴٫۳ درصد از آرا، بعد از سناتور «تد کروز»، در جایگاه دوم قرار گرفت.  

انتخابات ایالت «آیووا» معمولاً از حیث روانی و اثرات متقاعدسازی برای رأی‌دهندگان سایر ایالت‌ها جهت گسترش نگرش‌های مطلوب یا نامطلوب نسبت به یک نامزد از اهمیت ویژه‌ای در کارزارها برای ورود به کاخ سفید برخوردار است.

«دونالد ترامپ» روز چهارشنبه گفت که «تد کروز» در جریان برگزاری انتخابات «آیووا» به رأی‌دهندگان گفته بود که «بن کارسون»، یکی دیگر از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا قصد کناره‌گیری از رقابت‌ها را دارد که این صحیح نبوده است.

کمپین «کروز» بابت این موضوع از «کارسون» عذرخواهی کرد و آن را سوءتفاهم خواند. ترامپ گفت: «تد کروز، انتخابات آیووا را نبرد، آن را دزدید. به همین خاطر است که همه رأی‌ها اینقدر اشتباه بودند و او بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد رأی آورد. این بد است!.»

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *