همایش بزرگ پدافند غیر عامل شهرستان میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در ابتدای این همایش ضمن تقدیر و تشکر از دستگاههای فعال در زمینه پدافند غیرعامل در شهرستان گفت: دانستن اصول و مبانی پدافند غیر عامل بسیار مهم و ضروری است و بر همه ما لازم است که با اصول و مبانی پدافند غیر عامل آشنایی داشته باشیم.

فرماندار میانه گفت: هدف پدافند غیرعامل جلوگیری از خسارت احتمالی است و از همه نهادها و ادارات انتظار می رود همکاری و تعامل لازم در جهت فرهنگسازی این مقوله در سطح جامعه داشته باشند.

احمد جهانسری در همایش پدافند غیر عامل شهرستان میانه با حضوراعضای شورای اداری و تامین و اعضای کمیته های ۱۱ گانه تخصصی، بسیجیان، مدیران مدارس از تشکیل قرارگاه سایبری پدافند غیر عامل در شهرستان میانه خبرداده افزود: توسعه فضاهای سایبری و تکنولوژیهای برتر و دفاعی در بحث مدیریت بحران از اقدامات مهم پدافند غیر عامل است.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه فیبر نوری در شهرستانهای استان در حال اجرا بر است، بر فرهنگ استفاده صحیح از وسایل ارتباطی از جمله شبکه های اینترنتی، موبایل و دیگر فضاهای مجازی تاکید کرده افزود: دشمنان نظام همواره در صدد شایعه سازی و بزرگنمایی برخی اتفاقات در کشور و شهرستانها بوده و از فضاهای مجازی برای دستیابی به اهداف خود بهره می برند که باید آگاه باشیم.

جهانسری تاکید کرد: باید صاحبان علم به صورت آکادمیک به بحث پدافند غیرعامل وارد شوند و مسایل آن را دنبال کنند و آموزش را سرلوحه امور در پدافند غیر عامل قراردهند زیرا آموزش دروازه توسعه پدافند غیرعامل است و اگر این مساله به درستی پیش برود به خوبی می‌توانیم مبانی و اصول پدافند غیرعامل را تبیین کنیم.

وی اظهارکرد: تا زمانی که باور به تهدید وجود نداشته باشد نمی‌توان ماموریت‌های پدافند غیرعامل را انجام داد پس در این راستا باید با اجتناب از فعالیت‌های جزیره ای، همه ارگان ها در کنار هم ضمن شناسایی تهدیدات، راهکارهای مقابله با آنها را ارایه کنند.

خلیل ساعی مدیر کل بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه امدادو نجات مدیریت بحران استان همواره پیشرو بوده بر شناسایی مناطق حادثه خیز و خطر آفرین در شهرستانها تاکید کرده خواستار فرایند مدیریت صحیح در مواقع بحران شد.

 

پدافند غیر عامل شهرستان میانه

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *