نامگذاری ۱۲ بهمن به نام روز شهرستان میانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، نامگذاری ۱۲ بهمن به نام روز شهرستان میانه بیانگر نگاه و توجه عمیق به مسأله فرهنگ مقاومت و ایثار و ولایت پذیری است. ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن اسلامی است که نقطۀ شروع پایه ریزی حکومت اسلامی می باشد که در ۲۲ بهمن ۵۷ تبلور یافت.

این همان چیزی بود که در معادلات ابرقدرتهای شرق و غرب آن روزگار نگنجید و به انواع توطئه ها متوسل شدند تا بلکه بتوانند مسیر انقلاب را از راه اصلی و رسالت واقعی آن منحرف کنند، ولی نتوانستند و با پشتیبانی از گروهک های معاند قائله های قومی و مذهبی راه انداختند و به پشتیبانی از رژیم بعثی صدام جنگ خونین ۸ ساله را بر این ملت تحمیل کردند تا بلکه از این راه هم قدرت و نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی را متوقف سازند و هم روحیۀ انقلابی و پیشبرندگی ملت انقلابی ایران را بگیرند.

اما همین ها که سودای فتح ۳ روزۀ تهران را در سر می پروراندند مقاومت مردان و زنان این مرزو بوم را محاسبه نکرده بودند که ماشین جنگی صدام و استکبار را زمین گیر خواهند کرد و نه تنها نخواهند گذاشت رژیم بعثی صدام با همراهی استکبار و ارتجاع منطقه به نیات پلید خود در خاموش کردن صدای انقلاب برسد بلکه با پشتیبانی از ولایت، جبهه های نبرد حق علیه باطل را پر  و با متجاوز برخورد سخت خواهند کرد.

همچنان که همان روحیه و رشادت را پاسداران این ملت در بازداشت ۱۰ تفنگدار دریایی امریکایی در خلیج فارس نشان دادند. در پشت جبهه ها زنان و دختران و دانش آموزان در پشتبانی از جبهه ها و رزمندگان اسلام در تکاپو بودند که این مسأله به مذاق منافقین و دشمن بعثی خوش نیامد و با بمباران مدارس زینبیه و ثارالله میانه دانش آموزان بی گناه را به خاک و خون کشیدند و یزیدیان زمان قساوت قلب شان را در کشتار و خونریزی افراد خردسال و غیر نظامی نشان دادند.

و اینک بازمانده های بعثی ها در عراق و سوریه با پشتیبانی استکبار و ارتجاع منطقه همان جنایتها را بر علیه مردم بیگناه ملتهای مسلمان انجام می دهند.

ایثار و فداکاری و مقاومت در برابر ضالمان و حمایت از مظلومان و مستضعفان مبنای قرآنی دارد و مسیری که انقلاب و نظام اسلامی می رود برگرفته از قرآن و سنت است که پیامبر اسلام و ائمه(ع) رفته اند، لذا در این راه شکست معنا ندارد و به فرمودۀ امام راحل(ره) چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم.

 این همان معنای شهادت است که امروز در دفاع از حرم و حریم ولایت در سوریه و عراق شاهد هستیم. جبهۀ مقاومت شکل گرفته و در حال پیشروی است و مقاومت جای خود را در دل ملتهای اسلامی باز کرده است. زیرا که خداوند وعدۀ پیروزی را برای ملتهایی که در راه او مقاومت و ایثار و از جان و مال خود بگذرند را داده است.

دشمنی استکبار با ملت انقلابی ایران تمام شدنی نیست زیراکه گفتمان انقلاب اسلامی ایران در حال پیشروی است و تمدن اسلامی که آمریکا و نظریه پردازان آن گفته اند تمدن ناب اسلامی است که اسلام سیاسی تشیع ادامه می دهد و دشمن شاید به خیال خود زمینه های تشکیل آن را چند صباحی به تاخیر اندازد اما تحقق آن حتمی است و این پویندگی و تکامل نظام اسلامی را می رساند.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر وظیفه اصلی و محوری ماست و فرهنگ سازی در این راه وظیفۀ اصلی. و روز ۱۲ بهمن که روز شهرستان نامگذاری شده است بیانگر عشق و ارادت قلبی مردم این شهرستان به روح بلند و ملکوتی شهدایی است که در مقابل زیاده خواهی دشمنان سر تسلیم فرود نیاوردند و تا نثار جان خود در برابر تهاجمات آنها ایستادگی کردند و به یاری دین خدا شتافتند.

در این زرق و برق دنیوی، نامگذاری یک خیابان و میدان شهر به نام آنها حداقل کاری است که ما برای زنده نگه داشتن یاد و خاطرۀ آن روزهای مقاومت و ایثار، می توانیم داشته باشیم فرهنگ ما با مقاومت و شهادت عجین شده است و تا زمانیکه در پناه خداوند و مزین به مفاهیم و واژگانی شدیم که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، پیروز و جاودانیم و مرزهای ترقی و پیشرفت را خواهیم پیمود و به سعادت دنیوی و اخروی خواهیم رسید.

 

 

نگارنده: علی مسعودی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *