بصیرت،شاخص ترین ویژگی شهدای کربلا بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در اربعین حسینی با حضور صدها نفر از مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان در شهرستان میانه برگزار شد.

   در این مراسم مردم ولایی شهرستان میانه با تجمع در مقابل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به صورت دسته جات عزاداری بصورت خیابانی عزاداری کرده و مسیر بین مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تا حرم مطهر حضرت امامزاده اسماعیل(ع) را با نوحه خوانی و سینه زنی طی کرده و با حضور در مسجد جامع به روضه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

   حجت الاسلام محمدحسین نصیری از علمای اخلاق شهرستان میانه در این مراسم، بصیرت را شاخص ترین ویژگی شهدای کربلا عنوان کرد و عاشق خدا بودن، شجاعت، انتخاب راه ولایت و ثبات قدم دراین مسیر، و عاشق شهادت بودن را از دیگر ویژگی های شهدای کربلا برشمرد.

   حجت الاسلام نصیری با بیان اینکه کربلا صحنه آفرینش عجیبتری شجاعتها در طول تاریخ بود، این فدا شدن ها در راه ولایت و خدا را نتیجه ای از بصیرت دانست و با بیان اینکه بصیرت باعث تشخیص حق از باطل می شود، افزود: حرکت در مسیر حق، ترس از مرگ را از بین می برد و نترسیدن از مرگ، آن را لذت بخش و آسان می کند.

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *