بهار سال آینده تبریز میزبان شورای جهانی صنایع دستی است

به گزارش میانا به نقل از فارس، فرزین حق‌پرست صبح امروز در جلسه ستاد حمایت از صنعت فرش آذربایجان‌شرقی با اشاره به روند تعیین  تبریز به عنوان پایتخت فرش اظهار داشت: در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده و سال آینده نیز تبریز میزبان شورای جهانی صنایع دستی خواهد بود که در فصل بهار این شورا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تبریز برای مدت یکسال به عنوان پایتخت فرش جهان معرفی شده و مسئولانی از شورای جهانی صنایع دستی مایل به حضور در تبریز برای بررسی وضعیت این شهر هستند چون برای یک سال این عنوان به تبریز داده شده و برای تمدید آن نیازمند تائید مسئولان جهانی هستیم.

حق‌پرست یادآور شد: در زمینه آلوده کردن محیط زیست توسط رنگرزهای فرش نگرانی‌هایی از سوی مسئولان جهانی شورای صنایع دستی وجود دارد و بر همین اساس در سال آینده پیگیری‌های جدی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: آلوده کردن محیط زیست توسط رنگرزها یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان شورای جهانی گردشگری است اما متاسفانه بازار تبریز از سیستم فاضلاب محروم است.

مدیرکل  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی باز بودن بازار در ایام عید نوروز را خواستار شد و گفت: در این زمینه تلاش داریم تا حداقل قبل از ظهر بازار تبریز باز بوده و گردشگران امکان استفاده و گردش در بازار را داشته باشند.

حق‌پرست با اشاره به توسعه برند فرش دستباف تبریز و استان گفت: در کشورهای دیگر جهان مانند آلمان مجله‌هایی با عنوان فرش هریس چاپ می‌شود که نشانگر اهمیت فرش تبریز و استان است.

وی با بیان اینکه ایجاد موج فروش فرش یکی از اهداف مسئولان ارشد استان در شرایط پسا تحریم است، گفت: ایجاد بازار فروش ویژه فرش در لاله پارک تبریز پیشنهاد شده تا فرش تبریز برای خروج از رکود با یک حرکت جدی و موج‌وار حرکت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای فروش فرش تبریز و خروج فرش اصیل و زیبای تبریز از رکود نیازمند برنامه‌ریزی هستیم تا روند رو به جلو آغاز شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *