زنگ و کلاس “برجام” ادبیات فرزندان نخواهد شد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا به نقل از آناج،گویی سریال زنگ های فرمالیته در مدارس تمامی ندارد؛ بعد از زنگ های بخشنامه ای و تشریفاتی، نوبت رسید به زنگ برجام!

برجامی که دیگر ظاهرا به فرجام رسید! خنده های ظریف به بار نشست! قدم زنی ظریف با کری نتبجه داد!

زنگی که دانش آموز با به صدا درآمدنش یادی از سختی های پدرش می ‌کند و به این فکر می‌رود که آیا با فرجام برجام مشکلات خانواده اش حل می شود!

خوب می دانند که فرجام برجام را در کجا بزرگش کنند یا پیش عوام فریب خورده و ظاهر بین و یا دبستانی هایی که هنوز در کودکی و شلوغی خود به سر می برند! چرا که خوب می‌دانند اگر پیش صاحب نظر و کارشناس بزرگش کنند، با پوزخند، نقد و دل واپسی مواجه خواهند شد و مجبور اند به همگان بگوید که اینها بی سوادند! تحمل نداشتن سخن نقد را شاید حاج محسن اولین بار در مناظره ۹۲ مطرح کرد! و ما خیلی به راحتی از آن عبور کردیم!

لکن الان خواص را متهم به بی سوادی کرده و افتخاراتشان را به طفلان دبستانی نشان می دهند که به غیر از خنده ی کودکانه واکنش دیگری را شاهد نخواهند شد.

جای زنگ مقاومت، کلاس مقاومت در مدارس خالیست! جای زنگ مدافعان حرم و کلاس درسشان در مدرسه ها خالیست! جای زنگ حاج قاسم شناسی و احمدی روشن شناسی خیلی خالیست!

اگر چه دستان و افکار فرزندان این کشور با کلش آف کلنز، تلگرام  و کال آف مشغول شده است، با اینکه دولتیون با صدا در آوردن فرجام برجام در مدرسه هایشان برای این فرزندان خودنمایی کرده و به اصطلاح برای همدیگر نوشابه باز میکنند!؛ لکن همین فرزندان، مرد عمل بودن برادرهای بزرگشان را در شام و عراق می بینند. می دانند که دیگر آرنولد، بن تن و سوپر من قهرمان رویاهایشان نیست، بلکه حاج قاسم دارند، جهاد مغنیه دارند، محمودرضا بیضائی دارند و دیگر لازم نمی بینند سراغ رستم و سهراب و آرش و میرزا کوچک خان بروند!

هرچند ادبیات دنیای امروز در عالم مادی و مجازی تعریف شده است . لکن ادبیات مقاومت برادران بزرگشان در عمل و با چشمان خود لمس کرده و بدان افتخار می کنند؛ می دانند، از فطرتشان سرریز می شود که خنده برای شیطان کارساز نیست و ادبیات مقاومت در ایمان و آرمان حرف اول و آخر را میزند.

ادبیاتی از جنس حرم حضرت زینب؛ بی پدری کوثر آقا محمود رضا؛ اشک های دختر حاج عباس عبداللهی؛ رشادت های افاغنه و عراقی و پارسی!

ادبیات سر خم نکردن مولایشان حسین در برابر یزید و یزیدیان؛ از جنس پیاده روی اربعین برای اباعبدالله الحسین…

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *