از خانواده شهیده شاخص کشور ” ایران قربانی” در شهر میانه تجلیل شد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت ۳۶ هزار شهید دانش آموز و شهیده شاخص کشور " ایران قربانی " طی مراسمی در روز چهارشنبه ۲۳ دی ماه، از خانواده این شهیده معزز دبیرستان زینبیه و ثارلله میانه با حضور وحید فرشباف مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا و ولی الله جواهری رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان در محل سالن اجلاس ساختمان آموزش و پرورش میانه تجلیل به عمل آمد.

فرش باف مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا در موردبرنامه ی کلی کنگره۳۶ هزار شهید دانش آموز و شهیده شاخص ملی ایران قربانی گفت: کنگره ی ۳۶هزارشهید دانش آموز موسوم به کنگره شهیده ایران قربانی با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و اداره کل آموزش و پرورش ۱۱بهمن ماه در محل تالار معلم تبریز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ملی بودن این کنگره، اصلی ترین و مهمترین هدف جمع آوری آثار شهدا از پایگاه های مربوطه شهرستان و انتقال مفاهیم و فرهنگ شهادت در بین دانش آموزان و جوانان امروزی برشمرد.

در این مراسم حاضرین بر ضرورت توجه ویژه مسئولین نسبت به تسریع و بازسازی مزار شهدا و تبدیل ساختمان قدیمی زینبیه و ثارالله میانه به مجتمع فرهنگی و آموزشی تاکید کردند.

حاضرین ضمن تجلیل از خانواده شهید ایران قربانی، شهربانو پورحسن و طاهر انصاری در پایان بر سر مزار شهدای زینبه و ثارالله شهرستان میانه حضور یافته و ضمن آروزی سلامتی رهبر معظم انقلاب و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا، به روح شامخ آنان با قرائت فاتحه، سلام و درود فرستادند.

گفتنی است شهیده ایران قربانی در روستای هندلان از توابع شهرستان میانه در تاریخ بیستم تیر ماه ۱۳۴۵ به دنیا آمد و در تاریخ ۱۲ بهمن سال ۶۵ توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق و اثابت موشک به مدارس زینبیه و ثارالله به همراه ۳۷ دیگر از دانش آموزان به شهادت رسید.

 

 

Capture

Capture1

Capture2

Capture3

Capture4

Capture5

Capture6

Capture7

Capture

Capture8

Capture9

Capture10

Capture11

Capture12

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *