آجیل را در فریزر نگهداری نکنید

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر حسینی متخصص طب سنتی، گفت: آجیل و مغزها منبعی غنی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و املاح معدنی هستند و به دلیل انرژی زیادی که این مغزها تولید می‌کنند به افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، توصیه نمی‌گردد.

 

وی ادامه داد: از دیدگاه طب سنتی آجیل‌هایی مناسب هستند که با پوست سختشان نگهداری شوند (پوست سخت آن ها باعث می‌شود خواصشان حفظ شود).

 

دکتر حسینی با اشاره به جدا کردن پوست مغزها تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها مغزها را از پوست خود جدا می‌کنند و در فریزر نگهداری می‌کنند، در حالی که در این صورت علاوه بر این که خواص آن ها از بین می‌رود، باعث تولید ماده‌ای خطرناک به نام قارچ آفلاتوکسین می‌شود. 

 

وی بیان کرد: با وجود خواص مفید مغزها مردم باید توجه کنند که از مصرف بالای آن‌ها خودداری نمایند، چون علاوه بر افزایش وزن، باعث اختلال در سیستم گوارشی و درد معده می‌شود، از این رو سقف مجاز خوردن آجیل و مغزها ۱۰ عدد در روز است.

 

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: آجیل نباید بوی کهنگی دهد و مصرف آجیل خام بهتر از بو داده یا نمکی بودن آن است چون در آجیل خام ویتامین‌های مثل A و E از بین نمی‌رود. 

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *