سرمایه‌گذاری در بخش معادن شهرستان اهر توسعه می‌یابد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، عیسی فتح‌الله‌زاده اظهار داشت: معادن شهرستان اهر انفال هستند، هر فردی که اگر بخواهد به مقدار بسیار اندک و ناچیز از معادن این شهرستان برداشت غیرمجاز انجام دهد جرمی برابر با سرقت از بانک انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه روستائیان در هر زمان و در صورت مشاهده از معادن شهرستان اهر برداشت غیرمجازی انجام می‌شود سریعاً مسئولان را در جریان امر قرار دهند، ادامه داد: مأموران نظارتی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر در طول شبانه‌روز آماده‌اند تا در صورت اطلاع عموم مردم از طریق شماره تلفن ۱۲۴ وارد عمل شده و با متخلفان از طریق قانونی برخورد کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر، بابیان اینکه اگر کسی از معادن برداشت‌هایی داشته باشد بایستی حقوق دولت را پرداخت کند، ادامه داد: برای هرگونه برداشت از معادن نیاز به اخذ مجوز از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر دارد و مجوز موردنیاز در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

وی افزود: ما مجوز را در کمتر از ۲۴ ساعت صادر خواهیم کرد و درصورتی‌که تمامی روندهای اداری قانونی باشد، طبق ماده ۱۹ قانون، هر کس بدون اخذ پروانه اکتشاف و یا بهره‌برداری هیچ‌گونه حق برداشت از معادن و اکتشافات را ندارد.

معادن شن و ماسه شهرستان اهر مورد سرقت قرار می‌گیرد

فتح‌الله‌زاده با اشاره به اینکه برخورد با متخلفان و افراد سودجویی که اقدام به حفاری‌های اکتشافی و استخراج‌های غیرمجاز کرده‌اند در اولویت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر است، بیان داشت: این‌گونه متخلفان نه‌تنها بر دارایی‌های کشور تصرف می‌کنند بلکه حق‌وحقوق مردم را نیز زیر پا می‌گذارند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از محورهای توسعه شهرستان اهر، سرمایه‌گذاری در بخش معادن است، اظهار کرد: حراست از معادن وظیفه‌ بسیار خطیری است که بر دوش تک‌تک مردم و مسئولان این شهرستان گذاشته‌ شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر در پایان بابیان اینکه بیشترین برداشت‌های غیرمجاز این شهرستان در حوزه معادن شن و ماسه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: معمولاً سیستم‌های نظارتی اشرافیت کاملی در برداشت‌های مجاز و غیرمجاز از معادن بزرگ دارد ولی متأسفانه در معادن شن و ماسه سرقت انجام می‌شود و اگر حتی از مسئولان دستور برداشت شن و ماسه را بدهند طبق قانون خلاف بوده و با آن فرد خاطی برخورد خواهد شد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *