این بود برنامه دولت برای رونق تولید و اقتصادمیانه/گرمایش کارخانه با بخاری برقی!+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، وضعیت نامناسب واحدهای تولیدی شهر ترکمانچای بار دیگر نشان می دهد که دولت تدبیر و امید و مسئولین استانی و شهرستانی در چند سال گذشته نه تنها نتوانسته اند به شعار ها و وعده های انتخاباتی خود جامع عمل بپوشانند، بلکه در بسیاری از موارد با بی توجهی نسبت به چرخه تولید و اقتصاد شهرستان موجب نارضایتی عمومی از عملکرد خود گشته اند.

در حالی که شهرستان میانه با آمار 13 درصدی در حال حاضر رتبه نخست بیکاری استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است و روز به روز بر میزان مهاجرت جوانان آن به منظور دست یابی به یک شغل مناسب در کلان شهرهای کشور افزوده می شود، جای بسی تاسف و تامل دارد که مسئولین اجرایی چگونه می توانند از کنار معدود کارخانه های این چنینی بی تفاوت عبور کنند.

این بود برنامه دولت تدبیر و امید برای رونق تولید و اقتصاد شهرستان میانه/ گرمایش کارخانه تولیدی با بخاری برقی! +تصاویر
کارخانه تولید الیاف و کالای خواب اشکان به همراه چند واحد تولیدی دیگر در مسیر جاده غریب دوست، تنها منطقه تولیدی شهر ترکمنچای از توابع شهرستان میانه می باشد که از عدم گاز رسانی و بی توجهی مسئولین رنج می برد.

این کارخانه در حال حاضر با فاصله ۵۰۰ متری از خط فشار قوی گاز و ۲ کیلومتری از محل انشعاب قرار گرفته و شاید می توان گفت با اندک مشارکت اهالی مجموعه و ادارات و سازمان ها بتوان خط لوله ای با هزینه چند ده میلیونی به واحد صنعتی رساند.

این بود برنامه دولت تدبیر و امید برای رونق تولید و اقتصاد شهرستان میانه/ گرمایش کارخانه تولیدی با بخاری برقی! +تصاویراین بود برنامه دولت تدبیر و امید برای رونق تولید و اقتصاد شهرستان میانه/ گرمایش کارخانه تولیدی با بخاری برقی! +تصاویر

این کارخانه صنعتی و تولیدی از سال ۹۳ کار خود را شروع کرده و توانسته به جایگاه مطلوبی در بحث فروش محصولات و حتی صادرات آن به کشورهای خارجی برسد و در حال  حاضر با ۹ نفر نیروی کار مستقیم و ۳۵ نفر نیروی کار غیر مستقیم در ارتباط است که بیشتر کارگران آن را زنان بی سرپرست و نیازمند کار برای گذاران زندگی و سیر کردن شکم فرزندان خود و خانواده را شامل می شود.

این کارخانه به علت نبود گاز نمی تواند از یک دستگاه بالای ۱۰۰ میلیون تومانی که نمونه آن در شمال غرب کشور موجود نیست استفاده کند و در صورت گاز رسانی این واحد تولید ظرفیت افزایش نیروهای کاری مستقیم خود تا ۲۰ نفر را نیز دارد.

این بود برنامه دولت تدبیر و امید برای رونق تولید و اقتصاد شهرستان میانه/ گرمایش کارخانه تولیدی با بخاری برقی! +تصاویر

کار و فعالیت در هوای سرد این روزها در این واحدها تقریبا غیرممکن شده است و کارگران مجبورند در میان الیافی که هر آن احتمال آتش سوزی دارند، خود را با یک بخاری برقی کوچک گرم کنند.

بخاری برقی که موجب افزایش سرسام آور هزینه ها شده و در عین حال هیچ تاثیری در بهبود شرایط کارخانه و وضعیت کاری کارگران ندارد.

حال جوان موفق و کارآفرین جوان گرداننده این مجموعه ناامیدانه فقط راهروی ادارات و سازمان ها را طی می کند به منظور کمک خواستن از مسئولین به هر دری زده است، کارخانه وی در کنار چندین واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی نیازمند توجه جدی مسئولین بخصوص به بخش ترکمنچای است تا شاید با رونق گرفتن مجموعه های این چنینی مردم نیز شاهد تغییر و تحویل در بحث اشتغال و رونق اقتصادی منطقه باشند.

این بود برنامه دولت تدبیر و امید برای رونق تولید و اقتصاد شهرستان میانه/ گرمایش کارخانه تولیدی با بخاری برقی! +تصاویر

ای کاش مسئولین بجای تکرار جمله  معروف " جیب دولت به خاطر تحریم ها خالی است " و حجم بالای بدهی ها که در تمامی دولت ها مشاهده می شود، با اتخاذ تصمیمات عملی و در راستای حمایت تولید به منظور بهبود وضع معیشتی مردم قدم بردارند.

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *