شایعات منتشر شده در مورد تأیید یا رد صلاحیت برخی از نامزدهای

به گزارش میانا به نقل از سئحراما؛ با پایان یافتن بررسی صلاحیت نامزدهای دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی، فردا یعنی سه‌شنبه ۱۵ دی، اسامی داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها توسط هیأت‌های اجرایی احراز شده است، اعلام و نتیجه در اختیار هیأت نظارت استان قرار خواهد گرفت.

یک منبع آگاه، دقایقی پیش با اظهار بی‌اطلاعی از شایعات منتشر شده در مورد تأیید یا رد صلاحیت برخی از نامزدهای دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه‌ی کلیبر، به سئحراما گفت: تا پایان کار بررسی صلاحیت نامزدها در هیأت اجرایی، هر اظهار نظری در این باره فاقد وجاهت قانونی است.

این منبع آگاه تصریح کرد: ماده ۳۰ قانون انتخابات موارد منجر به رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را در ۱۲ مورد احصاء کرده که سوابق نامزدهای انتخاباتی از دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات استعلام و بر اساس این موراد صلاحیت آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی‌ست؛ رییس ستاد انتخابات کشور نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها در مورد استفاده هیأت‌های اجرایی از تحقیقات محلی برای بررسی احراز صلاحیت داوطلبان گفته بود: از آن‌جایی که هیأت‌های اجرایی از سوی اقشار مختلف مردم انتخاب و به تأیید هیأت نظارت می‌رسند، ما با انتخاب هیأت‌های اجرایی و معتمدان محلی این اختیار را به آن ها دادیم تا خودشان بررسی‌های محلی را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، با پایان یافتن بررسی صلاحیت‌های نامزدها تا پایان امروز، فردا نتیجه‌ی بررسی صلاحیت هر نامزد به شخص وی ابلاغ خواهد شد. نامزدهای احراز صلاحیت نشده نیز از ۱۶ تا ۱۹ دی ماه مهلت خواهند داشت تا به هیأت نظارت استان شکایت ببرند. این هیأت نیز از ۲۰ تا ۲۶ دی با رسیدگی به شکایت داوطلبان احراز صلاحیت نشده، پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت در خصوص صلاحیت همه‌ی داوطلبان اظهار نظر و آن را به فرماندار شهرستان اعلام خواهد کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *