لایحه منطقه ویژه آزاد تجاری شهرستان میانه در مجلس رای نیاورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تصمیم باهنر نایب رئیس دوم مجلس در اعلام مغایرت لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با قانون برنامه پنجم و نیاز به دو سوم رأی برای تصویب، اعتراض کردند.

 لایحه منطقه آزاد تجاری شهرستان میانه در بین منطقه آزاد بانه و مریوان،۷ منطقه آزاد و ۸۲ منطقه ویژه اقتصادی نیز به صحن علنی مجلس آمد ولی در نهایت حائز یک دوم آرا شد و در مجموع نتوانست به تصویب برسد.

برخی از نمایندگان از جمله مددی نماینده مردم میانه در همین راستا معتقند، تصویب این طرح با دو سوم آرا مغایر برنامه پنجم توسعه است. این نمایندگان همچنان موضوع مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و با اعتراض به این تصمیم مجلس قول داده اند به موضوع رسیدگی کنند.

 با تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، دست سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این مناطق باز می شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه با ۱۱۷ رای موافق، ۸۵ رای مخالف و ۸ رای ممتنع با کلیات طرح مناطق آزاد و تجاری جدید در جلسه ۲۹ آذر ۹۴ مخالفت کردند. 

موافقان این لایحه نیز بر این اعتقاد بودند که اگر وارادت از مناطق آزاد انجام می شود به خاطر نبود محصولات رقابتی داخلی با محصولات خارجی است اما در عین حال مناطق آزاد سهم اندکی در واردات دارند.آنان همچنین تصریح کردند که دولت موافق ایجاد ویژه اقتصادی است و اگر بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند دولت نیز مخالفتی با آن نخواهد داشت.

همچنین موافقان این لایحه تاکید کردند که دولت به دلیل کاهش قیمت نفت عاجز از اختصاص بودجه به مناطق آزاد است به همین دلیل با ایجاد مناطق جدید اقتصادی می توان محرومیت و بیکاری را کم کرد.

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *