نشست هم اندیشی سالیانه شورای بسیج استادان شهرستان میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، سرهنگ پاسدار جعفر غیابی در نشست هم اندیشی سالیانه شورای بسیج استادان شهرستان که با حضور جمعی از استادان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، عین القضات، دانشکده فنی و مهندسی و تنی چند از طلاب در سالن اجلاس شهید آیت اله حامدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد، اظهار کرد: بعد از خطبه حضرت امام خمینی (ره) در مورد کاپیتولاسیون، این استادان دانشگاه بودند که جرقه انقلاب اسلامی را زدند و آنها به عنوان ژنرال ها و استراتژیست های خط امام عمل کرده و موتور متحرک انقلاب را که همانا دانشجویان بودند را به حرکت وا داشتند.

پاسدار غیابی عنوان کرد: استادان دانشگاه در به ثمر رسیدن و شروع انقلاب اسلامی تلاش زیادی را کردند و در عرصه هشت سال دفاع مقدس فرماندهان  و طرحان اصلی جنگ بودند و بعد از جنگ نیز مدیریت دوران سازندگی را بر عهده گرفتند.

فرمانده سپاه ناحیه میانه تأکید کرد: رشد علمی ایران اسلامی، مرهون زحمات استادان دانشگاه هاست و ما وظیفه داریم تا از آرمان های شما که نماد مدیران سازندگی و بزرگان علم هستید دفاع نماییم.

سرهنگ پاسدار جعفر غیابی فرمانده سپاه میانه

وی افزود: در حال حاضر رشد علمی کشورمان از جمله رشد علمی انرژی صلح آمیز هسته ای، تسلیحات بازدارنده نظامی، طب، نانو و …  که یازده پله از میانگین جهانی بالاتر است، مدیون تلاشگران عرصه ی علم و دانش (استادان دانشگاه) می باشد.

او در مورد موضوع وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: دانشگاه از اقشار متخصص و حوزه نیز از قشر متعهد جامعه می باشد و وقتی تخصص در کنار تعهد باشد، به موفقیت منجر خواهد شد.

غیابی با تأسی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ جریانی در کشور اذعان کرد: از جمله نفوذهای جریانی در کشور، نفوذ جریانی در فونداسیون انقلاب اسلامی است یعنی نفوذ در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و صنعتی که در حال اتفاق افتادن بوده و آنچه برای ما مهم است نفوذ جریانی در فونداسین انقلاب اسلامی می باشد.

این مسئول، یکی از راهکار جلوگیری از متزلزل نمودن انقلاب به دست دشمن را مطالعه زندگانی پیامبر اکرم (ص) بیان کرد و گفت: وقتی بخواهیم اساس و بنیان یک جریان، انقلاب، نظام و یک تفکر را از بین ببریم بایستی از جنس خود انقلاب افرادی را پیدا کرد و از طریق این افراد به چنین کاری اقدام نمود تا اینکه چیزی به نام انقلاب وجود نداشته باشد.

سرهنگ پاسدار جعفر غیابی فرمانده سپاه میانه

فرمانده سپاه میانه، تفکر سکولاریسم را تفکر جدایی دین از سیاست دانست و ادامه داد: امروزه افکار سکولاریسم بر افکار عده ای از مردم نفوذ کرده و این تعداد افراد بر جریان سیاسی، اجرایی و مدیریت کلان کشور رخنه کرده اند و هدف غربی را در پیش گرفته اند که دین اسلام برای آینده جمهوری اسلامی ایران و نظام سیاسی اسلامی آن جوابگو نیست.

پاسدار غیابی با بیان اینکه غربی ها می خواهند بر اساس و فونداسیون این نظام که ثمره خون بیش از ۲۴۰ هزار شهید هشت سال دفاع مقدس است ضربه بزنند خاطر نشان کرد: غربی ها معتقدند که تحریف حضرت امام (ره) با برداشتن مرزها صورت می گیرد. وقتی در دانشگاه ها اعتقاد، اسلام و روح الهی نباشد و مرزهای اعتقادی از بین برود، آن موقع دانشگاه های ما هیچ فرقی با دانشگاه های دیگر کشورها نخواهد داشت.

سپس نماینده ولی فقیه در سپاه میانه در بخشی از سخنان خود به بیان بصیرت در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: بصیرت به معنای فهم و درک عمیق است که تشخیص دادن حق از باطل بوده و آن چیزی که حق را از باطل جدا می کند چشم دل است نه چشم سر.

حجت الاسلام حسن امیرنژاد تصریح کرد: اگر ما رابطه ایمان با بصیرت را بسنجیم، ایمان به منزله موتور است و بصیرت به عنوان قطب نما و روشنی بخش خواهد بود و نابینا آن نیست که چشم بینایی داشته باشد بلکه کسی است که بصیرت ندارد.

حجت الاسلام حسن امیرنژاد

وی در ادامه به جدایی اشخاص و معیار اشاره کرد و افزود: ما باید بیشتر تمرکزمان روی معیار باشد نه اشخاص. همه ما می نویسیم، می بینیم، می شنویم، ولی در عمل دچار ضعف هستیم و شک و تردید در آن وجود ندارد.

امیرنژاد با تأکید بر اینکه شخص گرایی به جای معیارگرایی حکومت می کند اظهار کرد: هدف اصلی دشمن دنبال کردن اشخاص گرایی به جای معیار گرایی است و مصلحت گرایی نیز جای حق گرایی را گرفته است، در حالی که بایستی به دنبال حق و حقیقت گام برداشت و مصلحت در هر جایی جوابگو نمی باشد.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: بصیرت تنها عامل برون رفت از فتنه هاست و استادان ما در دانشگاه ها باید بیداری کامل داشته باشند چون هدف اصلی دشمنان، گرفتن بصیرت و بیداری اسلامی از ملت ماست.

در ادامه مراسم، تنی چند از استادان دانشگاه ها و طلاب حوزه علمیه شهرستان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد برنامه های آتی این نشست و تداوم آن پرداختند و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کردند.

 

خبرنگار: رضا غیابی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *