فعالیت گروههای دانشجویی در زمان حاضر کمرنگ شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حمید شکری درنشست دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد واحد میانه به مناسبت روز دانشجو با گرامیداشت روز دانشجو و یاد و خاطره شهدای دانشجو از جمله شهدای معترض به نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد که سبب خفقان در کشور شده بود مانند شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا به تاریخچه جنبش دانشجویی در کشور اشاره کرد.

 وی با بیان اینکه لازم است در دانشگاهها از سوی دانشجویان و اساتید برنامه هایی همچون راه اندازی کرسی آزاداندیشی برگزار شود، میدان دادن به همه گروههای دانشجویی برابر مقررات دانشگاهها، ایجاد ارتباط و تعامل منطقی، بالا بردن آستانه تحمل نسبت به یکدیگر  و آزادی در ارائه نظرات و مواضع را از لازمه های یک جامعه پویا از جمله در بین قشر فرهیخته دانشجو برشمرد. 

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر از بین بردن فضای امنیتی در دانشگاهها گفت: دانشگاههای ما متشکل از خوش فکر ترین و دلسوزترین انسان های جامعه با سلایق مختلف هستند و همگی واقفیم که مسیر تفکر همه این سلایق به حفظ و تعالی اسلام، انقلاب و ایران ختم می شود.

شکری آرمان خواهی، عدالت طلبی، پرسشگری، آزادی خواهی و مطالبه حق را از خصوصیات جنبش های دانشجویی عنوان کرده و ضمن پرداختن به تاریخچه جنبش دانشجویی گفت: دانشجویان پس از باز شدن فضای سیاسی پس از رفتن رضا شاه و ورود جریانهای مذهبی به دانشگاهها توانستند در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی را ایفا کنند.

در پایان از سوی فرماندار ویژه شهرستان میانه کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد میانه برگزار شد که سوالاتی از سوی دانشجویان مطرح و فرماندار ویژه میانه به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *