دانشگاه و حوزه محل تولید فکر و اندیشه و تغییر جامعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، این پیام مقام معظم رهبری نشان از این دارد که برای رسیدن به مدینه فاضله اسلامی  نیازبه بسط و گسترش این فرهنگ داریم . دور زمانی نیست که آن امام سفر کرده پیام تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرده و مجلس شورای اسلامی لزوم وجود بسیج را به صورت قاتونی مصوب نموده و مردم استقبال کرده و پایگاههای بسیج تشکیل دادند  .

این پیام تاریخی راهنمایی شد برای گذر از گردنه سخت دفاع سخت و چه پیروز مندانه گذر کردیم .کار تمام نشده بود ،نایب برحق امام زمان (عج) سال ۱۳۶۷  را سال گذر از جهاد اصغر و شروع جهاد اکبر اعلام نمودند.عبور از این گذرگاه و به قول مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) پیچ تاریخی به مراتب سخت تر خواهد بود، در آن سال فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه داده شد.

گویا کار، جهاد و جنگ ،کار فرهنگی بود. باید خاکریز های فرهنگی از همان سال ساخته می شد. علی رغم تاکید های مقام معظم رهبری که زیاد میفرمودند، ماکم شنیدیم. کار انجام می گرفت ولی نه به آن شدت و حدتی که دشمن هجوم و سیطره فرهنگی خود را گسترده بود. گویا شکست سخت دشمن در جبهه سخت، دشمن را جری کرده بود برای جبهه نرم، دانشجویان بسیجی و طلاب علوم دینی یا به تعبیری شاید بتوان گفت افسران جنگ نرم باید در سنگر های علمی خود سخت تلاش کنند.

دانشگاه و حوزه محل تولید فکر و اندیشه و تغییر جامعه است، مقام معظم رهبری (مد) زنگ خطر هجمه فرهنگی و شبیخون فرهنگی را زده اند، اخیرا نیز بحث نفوذ را مطرح کرده ند، که باید پرسیده شود؛ نفوذ در چه چیزی؟چه کسی ؟کجا؟ در این بحث پاسخ مبرهن است که دلها و نفرات مکان نفوذ است. بایدمواظب روزنه هایی از دلها و نفرات باشیم که در آنها نفوذ صورت گرفته و یا خواهد گرفت، سخت است و اگر همین نفوذ از فرد گذشته و به صورت سازمان یافته برای جامعه باشد به مراتب سخت تر خواهد بود.

تصور کنید اگر آب در سوراخی کوچک از سدی بزرگ نفوذ کند،واقعاهیچ است ولی اگر فکری به حال سوراخ کوچک سد که آب در آن نفوذ کرده نشود، تبدیل  به ترک و  باعث شکست سد خواهد شد ،و حال تصور کنید که نفوذ در دلهایمان که بستر ایجاد و تولید فرهنگ اسلامی است صورت گیرد.

 ما بابسط و گسترش تفکر و فرهنگ بسیج  با ایجاد و تقویت و تربیت نیرو های تراز باید مقابل نفوذ ایستادگی کنیم  همچنان که در تمامی بحرانها نقش آفرینی کرده در این چالش نیز باید ،بایستد. شهدای جنگ تحمیلی چراغ راهمان  هستند. از اولین خصوصیات بارز شهدا ولایت پذیری آنان است اگر  ما نیز چون شهدا تابع ولایت باشیم و تمامی اعمال و گفتار مان را به محک شهدا ،که تابع محض بودند بزنیم نفوذی نخواهد بود.

باید برای نظام دلواپس باشیم چون صاحب خانه هستیم. اگر نگران نفوذ نباشیم آب سد شکسته خانه مان را با خود خواهد برد . بحمد الله دیده بانی تیز بین خطر راشناسایی کرده ،که باید تدبیر نمود و کار انجام داد.

سنگر علم و عمل دانشگاه و حوزه است که باید محل تدبیرو کار فرهنگی باشد. وقت بسیار تنگ است و جامعه شدیدا نیازمند.

 

نگارنده: هادی نصیری

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *