همایش امر به معروف و نهی از منکر در سالن ارشاد میانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، سرهنگ پاسدار جعفر غیابی فرمانده سپاه میانه در این همایش سخنان خود را با طرح دو سوال "معروف زمان ماچیست؟ منکر زمان ما چیست؟" آغاز کرد و ادامه داد: آیا می دانید حجم معروف و حجم منکر به ویژه بعد از انقلاب اسلامی چقدر است و ریشه های این دو از کجا ناشی می شود و در کجا اتفاق می افتد، الان ما در چه وضعیتی هستیم و به کجا می رویم؟

   جعفر غیابی فهم و درک پاسخ سوالات بالا را اولین نکته در رابطه با معروف و منکر دانست و گفت: به واسطه ی مصداق تعریف، معروف یعنی خوبی و زیبایی، آن چیزی که با فطرت انطباق دارد و هست و منکر به معنی بدی و زشتی است و علت منکر بودن هم عدم مطابقت با فطرت ماست.

   وی خداوند کل موجودات و به خصوص انسان را که در صدر موجودات هست و دارای ویژیگی عقلانیت است به گونه ای آفریده که این عقل خود به خود و بدون نیاز به دلیل دیگر حق را می شناسد، خداوند را می شناسد و معروف یعنی هرآنچه در این جهت است که قابل شناخت است و نقطه مقابلش منکر است که غیر عادی، ناشناس و عجیب است.

   در ادامه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میانه همچنین نماینده دادستان این شهرستان دیدگاه های خود را در خصوص معروفات و منکرات جامعه مطرح کردند و یکی از منکرات مشهود در جامعه را منکر بی حجابی عنوان کردند و گفته شد که تحطط به بی حجابی و کشف حجاب، دستوری از جانب کفر جهانی است و فرهنگ غرب و تمدن غربی چرا که موضوع عدم تستر و عدم پوشش و حجاب زن از ارکان اصلی تمدن غرب است.

 

DSC01393

DSC01401

DSC01402

DSC01411

DSC01413

DSC01416

 

خبرنگار: حمیدرضا یعقوبی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *