کاندیدای اصلح مجلس شورای اسلامی اهل ریخت و پاش و تجمل‌گرایی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، حجت الاسلام والمسملین حامدی امام جمعه میانه در خطبه های نماز عبادی –سیاسی امروز جمعه ۶ آذر، در جمع پرشور نمازگزاران در محل مسجد جامع این شهر، ضمن توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به این موضوع که روابط بین والدین و فرزندان یکی از کلیدی ترین نکات آموزه های دینی ما می باشد، افزود: متاسفانه این ارتباط در سایه عدم آشنایی به حق و حقوق والدین و فرزندان نسبت به یکدیگر در دنیای امروز به فراموشی سپرده شده است.

امام جمعه میانه با بیان این موضوع که  فرزندان باید همواره در اطاعت والدین باشند، مگر در مواقعی که دستور به ارتکاب گناه و معصیت و ضرر عظیم می باشد، اظهار داشت: احترام به پدر و مادر از جمله توصیه ها و آموزه های دین مبین اسلام است.

حامدی، با تاکید بر توجه ویژه جوانان بر نقش و جایگاه خانواده در مقابل فرهنگ های وارداتی غربی در جامعه امروزی، اظهار داشت: فرزندان باید با پرهیز از رفتارهای خلاف ادب، موظفند حرمت والدین را در هر جایگاه و شخصیتی نگه دارند.

امام جمعه میانه: کاندیدای اصلح مجلس شورای اسلامی اهل ریخت و پاش و تجمل‌گرایی نیست

خطیب جمعه میانه، صدا زدن پدر با اسم کوچک و جلو راه رفتن و زود تر نشستن از وی در مجالس و همچنین بروز رفتار و حرکاتی در جامعه به طوری که لعن و نفرین پشت سر والده وی باشد را از جمله چهار دستور دینی از زبان امیر المومنین علی (ع) یاد کرد که باید از سوی فرزندان رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته بسیج و برگزاری برنامه ها و مراسمات این هفته، دیدار مقام معظم رهبری (مد) با بسیجیان و فرماندهان بسیج با اهمیتت ویژه عنوان کرد و اظهار داشت: بسیج گنجینه نظام و انقلاب است و همان طور که رهبر انقلاب نیز اشاره کردند، نباید بسیج را با واژگانی همچون افراطی گری خطاب قرار داد.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان در راستای تکمیل پروژه نفوذ بصورت جریانی و فردی، افزود: کم رنگ شدن اعتقادات و مبانی اسلامی در دیدگاه و عملکرد مسئولین نظام از جمله مباحثی است که در حال حاضر نیز شاهد خطر بزرگ آن هستیم.

حامدی تغییر در سبک زندگی، تاثیر گذاری در بین نخبگان و تصمیم گیران جامعه بر لزوم بصیرت افزایی نیروهای بسیج در زمان حاضر بیش از پیش می افزاید.

امام جمعه میانه با تبریک فرا رسیدن روز نیروی دریایی و با اشاره به حماسه آفرینی های این نیروهای سلحشور در دوران جنگ و سازندگی و حفظ مرزهای آبی کشور و حضور در آبهای بین المللی، توفیق و سربلندی هر چه بیشتر را برای تمامی نیروهای مسلح کشور را خواستار شد.

وی جمهوری اسلامی ایران را تنها حامی به جهت باورها و اعتقادات دینی مردم از ملت مظلوم فلسطین و مستضعفین عالم عنوان کرد.

امام جمعه میانه: کاندیدای اصلح مجلس شورای اسلامی اهل ریخت و پاش و تجمل‌گرایی نیست

حامدی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس و نامگذاری سالروز شهادت وی به عنوان روز مجلس، افزود: در سال مهم انتخابات ویژگی های ممتاز و برجسته شهید مدرس باید الگو کاندیداهای مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

امام جمعه با بیان این موضوع که داشتن روحیه مقاومت و سازش ناپذیری و عدم محافظه کاری و همچنین تیز بینی و قدرت تشخیص توطئه ها و ساده زیستی، معیار به تمام عیار برای انتخاب نمایندگان مجلس است.

حامدی استکبار ستیزی و موضع گیری در مقابل کانون های قدرت و ثروت را لازمه اصلی نمایندگان و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: مجلس و نمایندگان باید پایگاه مستحکم دفاع از نظام و انقلاب و مانع انحراف باشد.

وی افزود: یک کاندیدای اصلح و مورد اعتماد مردم هیچگاه رویه ریخت و پاش تجمل گرایی را پیش نمی گیرد و همواره مرز بندی خود را با مخالفین و معاندین نظام و انقلاب بخصوص قضایای فتنه ۸۸ بصورت صریح و شفاف علام می دارد.

امام جمعه میانه پیاده روی اربعین حسینی را واقعه ای بی بدیل در جهان عنوان کرد و با بیان این موضوع که رسانه های غربی عدم پوشش و سانسور حرکت عظیم، ماهیت خالی از ذهن خود را به اثبات می رسانند، افزود: بسیاری از افراد با مشاهده این حرکت عظیم تغییر مذهب داده به اسلام روی آورده اند که نشان از تاثیرگذاری عزداری میلیونی روز اربعین سرو و سالار شهیدان در تمامی نقاط و ملل جهان دارد.

۱۰

وی ضمن اشاره به فرا رسیدن تصویب قانون اساسی در هفته پیش رو، از قانون اساسی به عنوان میثاق ملی یاد کرد و عمل مسئولانه و مخلصانه مسئولین و تمامی افراد جامعه بدان را، راه علاج خروج از بسیاری از مشکلات کشور عنوان کرد.

حامدی همچنین با تبریک فرا رسیدن روز معلولین، خواستار افزایش خدمات دهی و  رسیدگی به وضعیت معلولین در بحث مبلمان شهری و ورودی ادارات و اماکن عمومی سطح شهر شد.

امام جمعه دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر انقلاب را از مهم ترین اتفاقات سومین اجلاس کشورهای صادر کننده گاز عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری با تمجید از عملکرد روسیه در مبارزه با تروریست در کشور سوریه و کشورهای منطقه، حل مشکلات کشورهای اسلامی را در سایه وحدت، مشارکت و همدلی همسایگان در مبارزه با گروهای تکفیری و صهیونیستی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *