ویتامینD برگ برنده قلبی سالم

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر خسرونیا متخصص داخلی ، با اشاره به رابطه ویتامین D در سلامت قلب اظهار داشت: ویتامین D یکی از امواج ضروری بدن است و کمک بزرگی برای جذب کلسیم مواد غذایی و همچنین استحکام دندان‌ها و استخوان‌های افرادی کنند و این ویتامین زمانی که در حد ایده‌آل خودش باشد، کلسیم بیشتری از غذا را جذب و همین امر سبب تضمین سلامت قلب و عروق می‌شود.

وی بیان کرد: سطوح پایین هیدروکسید موجود در ویتامین D باعث شده که خون بهتر در شریان‌های حیاتی و عروق قلب حرکت کرده و از رسوب مواد و چربی‌ها در رگها جلوگیری می‌کند و همچین ویتامین D از بروی نارسایی‌های قلبی و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

این متخصص با بیان این که افرادی که ویتامین D شان کمتر از ۳۰ نانوگرم است در معرض سکته قلبی هستند، افزود: کمبود ویتامین در بدن سبب بروی بیماری سکته قلبی و اضافه شدن خون می‌شود و این ویتامین از افزایش هورمون پاراتیروئید جلوگیری می‌کند و مرگ و میر افراد کم می‌شود.

خسرونیا ادامه داد: ویتامین D سبب افزایش سیستم ایمنی و دفاعی بدن علی‌الخصوص تقویت قلب شده و خطرات قلبی و عروقی را در بدن کاهش می‌دهد.

وی ابراز داشت: هیدروکسیدی که در ویتامین D موجود است باید بالاتر از ۷۰۰ واحد باشد تا خطری سالمندان را تهدید نکند و همچنین این مقدار برای زنان باردار شیرده ۷۰۰ واحد است.

خسرونیا در پایان گفت: ویتامین D علاوه بر تقویت قلب باعث بهبود فعالیت مغزی، کاهش التهاب و مقوی قوای جسمانی است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *