افزایش ۵۰ درصدی میزان کودک آزاری در استان/دختران بیشتر از پسران مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند/ ۱۶ دختر فراری در سال جاری به مراکز بهزیستی معرفی شدند

به گزارش میانا به نقل از دانا ، محسن ارشدزاده در گردهمایی پیشگیری از سوء رفتار با کودکان با بیان اینکه ۷۰ درصد خشونت باکودکان در محیط خانه رخ می‌دهد، اظهار داشت: میزان خشونت در خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی وضعیت نامناسبی دارند بیشتر است و فشار اقتصادی موجب بروز رفتارهای پرخاشگرانه در والدین شده است.

وی ادامه داد: آزار و اذیت دختران بیشتر از پسران صورت می‌گیرد و در این میان اختلافات خانوادگی، طلاق و اعتیاد از عوامل دخیل در سوءرفتار با کودکان می‌باشند.

وی عنوان کرد: طبق آمار منتشر شده گروه سنی ۵ الی ۱۴ سال بیشترین آزار را دیده‌اند و ۹۵ درصد این کودک آزاری‌ها توسط والدین، نامادری و ناپدری رخ می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به شیوع معلول آزاری در کشور، اذعان داشت: کودکان بیش فعال، معلول جسمی و ذهنی و دارای مشکل شب ادراری از سوی والدین خود مورد تنبیه بدنی و عاطفی قرار می‌گیرند و همین امر شرایط روحی کودکان را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه طبق گزارش معاونت پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی رفتارهای خشونت آمیز که منجر به وقوع ضرب و جرح می‌شود در سطح استان زیاد است.

وی یادآور شد: در شش ماهه اول سال جاری ۱۷۷ مورد همسر آزاری، ۲۸ مورد معلول آزاری و ۲۹۷ مورد کودک آزاری در سطح استان صورت گرفته که در این میان میزان کودک آزاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ارشدزاده با اعلام اینکه ۶۷۴ مورد رفتار خشونت آمیز تا شهریورماه سال ۹۴ گزارش شده است، هشدار داد: میزان خشونت‌ها نسبت به سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی همراه بوده و همین امر لزوم اطلاع رسانی به جامعه و پیشگیری را دو چندان می‌کند.

وی افزود: در سال جاری ۱۲ مورد فرار دختران از خانه اتفاق افتاده و وضعیت ۱۶ کودک خیابانی ساماندهی شده است، این درحالی است که در شش ماهه سال گذشته تنها ۶ مورد فرار از خانه گزارش شده بود.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۵ اورژانس و ۹ پایگاه خدمات اجتماعی وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک تعداد این پایگاه‌ها به عدد ۱۱ خواهد رسید. مجوز احداث سه اورژانس اجتماعی نیز در شهرستانهای سهند، اهر و سراب درخواست شده و روند اداری را طی می‌کند.

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *