جنجال بر سر راه اندازی مرکز MRI در شهرستان میانه/رابطه های نامعلومی در کار است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، شاید کلنگ زنی مرکز جامع تصویربرداری توسط محمد علی مددی یکی از دو نماینده مردم شهرستان میانه در مجلس شورای اسلامی را به عنوان یکی از پرحاشیه ترین اتفاقات خبر ساز در آستانه انتخابات مجلس دهم عنوان کرد که در چند روز گذشته حرف و حدیث هایی فراوانی پیرامون این اقدام نماینده همراه بوده است.

مردم شهرستان میانه سالهاست به علت نبود دستگاه های مختلف تصویربرداری در پزشکی برای معالجه بیماری ها  مانند دستگاه MRI همواره مجبور بودند به شهر های همجوار مانند زنجان و یا مرکز استان (تبریز) مراجعه کنند و این أمر موجب تحمیل هزینه های مضاعف و به مخاطره افتادن جان همشریان در راه های موصلاتی پر پیچ خم شهرستان میانه می شد.

این مسئله باعث شده بود تا در طول ادوار گذشته انتخابات مجلس همواره کاندیداها از راه اندازی مرکز تصویر برداری به  عنوان یکی از شعار های اصلی انتخاباتی خود یاد کنند.

محمد علی مددی که در دور نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخب اول مردم میانه نیز همواره از نصب راه اندازی دستگاه MRI  به عنوان یکی از شعارهای انتخاباتی خود، سخن به میان می آورد.

حال بعد از گذشت قریب به ۴ سال و تنها چند ماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس، اتفاقی در شهر افتاده که پیرامون آن حرف و حدیث های بسیاری مطرح شده است.

خبر راه اندازی مرکز تصویر برداری توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع در بیمارستان خاتم الأنبیا و با هزینه ای بالغ بر ۱۷ میلیارد ۸ مهر ماه سال جاری از سوی راوبط عمومی دفتر مددی نماینده میانه منشتر شد.

خبری که حکایت از دریافت مجوز از وزیر بهداشت و درمان در خصوص ایجاد مرکز جامع تصویربرداری در شهرستان میانه توسط مددی نماینده مردم میانه با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی (شرکت کیندو) می کرد. در این خبر آمده بود که مجوز احداث ساختمان مرکز جامع تصویربرداری در بیمارستان خاتم الأنبیا (طبق استانداردهای وزارت بهداشت و درمان) تحویل نماینده شرکت کیندو گردیده است.

قرار داد این پروژه طبق اطلاع رسانی های انجام گرفته در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان به امضاء طرفین رسیده و آنگونه که تصاویر گویاست، نماینده مردم میانه دیدار با کارکنان این شبکه را نیز در برنامه های خود در این روز قرار داد.

جنجال بر سر راه اندازی مرکز MRI در شهرستان میانه/رابطه های نامعلومی در کار است!

مددی در این جلسه گفت: از سرمایه گذار بخش خصوصی (شرکت کیندو) درخواستی کرده ام که تا اتمام بنای مرکز جامع تصویربرداری بیمارستان، خدماتی همچون؛ انجام کلیه ی خدمات سونوگرافی-کالرداپلر دوبعدی و سه بعدی-  اکوی قلب- تست ورزشی- نوار قلب جنین کودک و بزرگسالان و سفالومتری و OPG را به صورت صد در صد رایگان به مردم ارائه کند و ایشان بالأخره به خاطر لطفی که به بنده داشتند موافقت نمودند.

اما از همان ابتدای آغاز این حرکت همواره سنگ اندازی از سوی برخی مسئولین که تا کنون هیچ نامی از آنها در مجالس و محافل عمومی از سوی مددی نماینده مردم میانه برده نشده و همچنین ناتوان بودن دولت در هزینه کرد برای چنین طرح های از جمله موضوعاتی بوده است که طرفداران و تیم رسانه ای نماینده میانه بدان تاکید داشته اند.

سلام زاده مدیرعامل شرکت کیندو و سرمایه گذار این پروژه که دست بر قضا شاگرد نماینده میانه در دوران خدمت در آموزش پرورش نیز بوده در سخنانی که مشروح آن در پایگاه خبری شهر میانه منتشر شده است با اشاره به چگونگی ارتباطش با دکتر مددی اظهار داشت: آقای مددی حق معلمی برگردن بنده دارد و من هم افتخار شاگردی ایشان را داشته ام و وقتی پس از سال ها در جلسه ای در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با حاج آقا مددی روبرو شدم درخواست سرمایه گذاری برای ایجاد مرکز جامع تصویربرداری در میانه توسط دکتر مددی مطرح شد و بنده به پاس احترام فراوانی که برای معلم دلسوز و فداکارم قائل بودم درخواست ایشان را پذیرفتم و الحمدالله با وجود تمام سنگ اندازی هایی که شد و حتی تماس هایی که با اینجانب گرفته می شد تا مرا از سرمایه گذاری در میانه منصرف کنند این کار با حمایت و پشتیبانی دکتر مددی به سرانجام رسید و من خوشحالم که می توانم خدمتی به مردم شریف میانه انجام بدهم.

سلام زاده همچنین در اظهار نظر های خود گفته است: مراغه با وجود اینکه زادگاه من بوده و جمعیتش هم نسبت به میانه خیلی بیشتر است اما هنوز نتوانسته اند مجوز احداث مرکز جامع تصویربرداری با این عظمت که جدیدترین دستگاه های روز دنیا در آن تعبیه خواهد شد را بگیرند و خوب است بدانید که این مجوز را به شهرهایی که حداقل ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند می دهند که دکتر مددی با تلاش بسیار موفق به اخذ این مجوز گردید.

مددی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از مهندس سلام زاده گفت: آقای سلام زاده حق معلم و شاگردی را بخوبی ادا کرد و من امروز به جرأت عرض می کنم پاداش بیش از ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش را امروز گرفتم و خدا را شاکرم.

دیری نپایید که صبح روز چهارشنبه ۲۰ آبان ماه ۹۴، با اطلاع رسانی از سوی دفتر محمد علی مددی، عده ای از حامیان و اطرافیان وی در محل بیمارستان خاتم الانبیاء جمع شدند.

اولین چیزی که در این اجتماع بیشتر به چشم می خورد، عدم حضور مسئولین ارشد شهرستانی و ریاست شبکه بهداشت و درمان بود!

در این مراسم قسمتی از محوطه سبز بیمارستان توسط ماشین آلات سنگین مسطح و تمامی پوشش گیاهی و درختان آن از میان برداشته شد.

جنجال بر سر راه اندازی مرکز MRI در شهرستان میانه/رابطه های نامعلومی در کار است!

مددی باز در این مراسم با گلایه از برخی مسئولین که مجوز ارائه خدمات رایگان به مردم تا راه اندازی و افتتاح کامل مرکز جامع تصویربرداری را صادر نکردند خاطرنشان کرد: ما قصد داشتیم تا افتتاح مرکزجامع تصویربرداری تعداد زیادی از دستگاه های را در ساختمانهای موقت یا کانکس های مخصوص! تعبیه نموده و به مردم خدمات ۱۰۰ درصد رایگان ارائه کنیم، که نمی دانم با چه توجیه و منطقی مجوز این کار را صادر نکردند و مردم میانه را از این خدمات محروم نمودند.

موضوعی که در این قسمت ذهن خواننده را مشغول خود می سازد این مسئله است که آیا می توان دستگاه پرتوزا و خطرناکی همچون MRI  را که دیوارهای محل استقرار آن را حتی با جیوه پر می کنند تا سایرین از امراض و اشعه های آن در امان بمانند، در یک کانکس مستقر شود؟!

به واقع چه ضرورتی است که مردمی که سالهاست با درد بی مهری و نبود امکانات سر کرده اند، حال در یک کانکس اقدام به درمان و تشخیص بیماری خود نمایند.

به نظر می رسد نبود نگاه آینده نگرانه در طرح مسائل این چنینی و صرفاً به جهت انعکاس خبری و حسن خوش خدمتی به مردم آن هم در آستانه انتخابات موضوعی است که گام مردم را بیشتر از به فکر آن ها بودن و جذب سرمایه گذار میلیاردی می رنجاند.

نکته قابل توجه دیگر وعده های نمایندگان مجلس در اتمام پروژه های و طرح های عمرانی و خدماتی به مردم است که همواره از واقعیت به دور بوده است، بطوری که مددی نماینده مردم میانه از افتتاح و بهره برداری این طرح تا چند ماه آینده سخن به میان آورده است.

هر چند استقرار چنین دستگاه ها و ورود سرمایه گذارها به پروژه های عمرانی شهرستان میانه آرزوی دیرنه هر شهروند میانه ای است، اما باید گفت میزان تحقق این وعده در همان چند ماه اولیه از نوع اقدامات و اطلاع رسانی ها و موضع گیری های فرد اول ماجرا، از سوی مردم به خوبی سنجیده می شود.

نکته ای که شاید بدون حاشیه نگاری زیاد در خصوص آن بتوان در مسئله راه اندازی مرکز جامع تصویری برداری میانه بدان پی برد.

به هر حال طبق شواهد و خبرهای منتشر شده در فضای مجازی شهرستان، دادستان میانه به این مسئله ورود کرده و شنیده ها حاکی از این موضوع است که روند احداث این مرکز متوقف شده است!

مددی نماینده مردم میانه در آخرین اظهار نظر خود در یکی از پایگاه خبری شهر میانه با ابراز گلایه و تأسف از وقایع أخیر اظهار داشت: حقیقتا در میانه خدمت به مردم از راه رفتن روی میدان مین هم سخت تر است.

وی گفت: در مورد ایجاد مرکز جامع تصویربرداری در شهرستان میانه چون دولت توان مالی برای اجرای پروژه را نداشت بنده سراغ بخش خصوصی رفتم و در این راستا سرمایه گذارانی هم جذب کردم که دو سرمایه گذار قبلی در میانه راه بر اثر تبلیغات سؤ جریان خاص منصرف شدند اما آقای سلام زاده چون آگاه به مسائل بودند و به جو سیاسی میانه هم کاملاً آشنایی داشتند القائات مخالفان در ایشان اثر نکرد قرارداد با طی روال قانونی به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان منعقد شد.

وی در این مصاحبه که تنها یک روز بعد از انتشار خبر متوقف شدن این طرح و شایعاتی پیرامون حکم دادستانی مطرح شد، خاطرنشان کرد: تصور این جریان ها این بود که کار غیرممکن است ولی وقتی دیدند که دارد محقق می شود با استفاده از افرادی که همیشه بطور ابزاری مورد استفاده قرار می گیرند سعی کردند اهمیت کار را کمرنگ کنند ولی مردم هوشیار و شریف میانه با توجه به آگاهی که از جریان های پشت صحنه و انحصاری شهر داشتند با حضور پرشور و گسترده در بیمارستان خاتم الأنبیا و تالار معلم ، حمایت خودشان را از این مطالبات تاریخی اعلام کردند.

وی اظهار داشته است؛ اکنون که بقایای جریان انحصار در میانه ناامید هستند  حالا دست به دامن برخی شخصیت های شهرستان شده اند تا بلکه با توسل به آنها از تحقق این کار بزرگ به خاطر منافع شان جلوگیری کنند که این کار هم با شکست مواجه خواهد شد، هر چند که متأسفانه پروژه را بدون بررسی های دقیق و به دلایل نامعلوم متوقف کرده اند اما مشکل از طریق مجاری قانونی حل می شود و جای هیچ نگرانی نیست.

پایگاه خبری شهر میانه در پی نوشتی در زیر این مصاحبه گفته است: به هر ترتیب آنطور که می بینیم جریان های رسانه ای طرف مقابل با ناامید کردن مردم و آلوده نمودن جو سالم شهرستان، دارند با آبروی این سرمایه گذار نجیب بازی می کنند از از این واقعیت غافل هستند که شخصیت های خدوم و بزرگواری همچون امام جمعه محترم و نماینده تلاشگر شهرستان هرگز اجازه نخواهند داد که کار خدمت رسانی به مردم متوقف شود و عقده های نامبارک این جریان ها به بار نخواهد نشست. کار ساختمانی و راه اندازی مجتمع تصویربرداری در میانه در همان محل شده و در اندک مدتی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وب سایت خبری شهر میانه با طرف مقابل خواندن منتقدین این جریان، از عموم مردم شریف انتظار خویشتن داری داشته و درخواست کرده است که فریب این خدعه ها را نخورده و منتظر نتایج قطعی باشند!

فرای مد نظر قرار دادن حاشیه ها و هیاهوی رسانه ای در آستانه انتخابات مجلس، خواست مردم شهرستان میانه بر شفاف سازی این جریان از هر جهت می باشد و بایستی منتظر ماند و دید در این چند ماه باقی مانده به انتخابات مجلس پرده از اسامی که همواره تبدیل به شعار با مضامینی همچون تصمیم گیران جریان انحصارطلب در تهران و مهره های آنها در میانه یاد شده است، برداشته خواهد شد!

امیدواریم هرچه زودتر و پیش از موعد انتخابات دلایل دادستانی در خصوص این طرح بر همگان اطلاع رسانی شود تا در انتخاب های  آتی مردم چه به نفع نماینده و یا به ضرر آن، تاثیر گذار باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

۳ نظر

  1. دادستانی نباید آنچه نیاز مردم است و سرمایه گذاری خصوصی هم هست بایستد اگر ثابت شود دادستانی در جهت سیاسی مانع شده و به ضرر مردم است باید پاسخگو باشد.

    اجرکم عندالله

  2. دادستانی باید پاسخگو باشه

  3. خودتو گول برن 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *