سردار کریمیان:قرآن در جامعه ی ما مهجور است

به گزارش میانا به نقل از آناج، مراسم افتتاحیه دوره نیمه نهایی مسابقات استانی قرآن کریم در سطح سپاه عاشورا با حضور فرمانده لشگر ۳۱ عاشورا، نماینده ی ولی فقیه در سپاه و چهره های برتر قرآنی برگزار شد.

اصلی ترین نقطه قوت ما مبانی اعتقادی ماست

سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده لشگر ۳۱ عاشورا در این همایش با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی گفت: عقل سلیم ایجاب می کند انسان ها در طول زمان نقاط قوت خود را شناخته و حفظ کنند که مسلما در تاریخ ۳۷ ساله ی انقلاب اسلامی و حتی قبل از آن نیز اصلی ترین نقطه قوت ما مبانی اعتقادی ماست که بر مبنای قرآنی کریم است.

وی افزود: دشمن در همه ی زمان ها همواره سعی کرده است این نقطه قوت را از ما گرفته و بین امام و امت افتراق بیاندازد در حالی که هرگاه قرآن، امام و امت توامان بوده اند، جامعه نیز مسیری رو به رشد و نتایج موفقیت آمیز را تجربه کرده است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: معنویت، اساس کار انقلاب اسلامی و نهادهایی مثل سپاه است که اصلی ترین سرمایه به حساب می آید و اگر سپاه و بسیج در زمره ی لشکریان مخصوص قرار گرفته اند، به خاطر قرآن، اهل بیت(ع) و ولایت است.

دشمن سعی در مهجور کردن قرآن دارد

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این دشمن سعی در مهجور کردن قرآن دارد، ما نیز وظیفه داریم با توجه به مبانی قرآن و اسلام ناب، آن را در جامعه و زندگی خود به جریان بیاندازیم تا از این طریق پویایی، سرزندگی، حرکت، مبارزه ی دائم با استکبار و عناصر سلطه که مورد تاکید دین مبین اسلام است، همواره وجود و جریان داشته باشد.

دشمن سعی دارد سبک زندگی ما را به الگویی غیر اسلامی تغییر بدهد

کریمیان بیان داشت: دشمن سعی دارد به طرق مختلف الگو و سبک زندگی ما را به سبکی غیر اسلامی و غیر قرآنی تغییر بدهد اما شاید برنامه هایی مثل برگزاری مسابقات قرآنی زمینه ای باشد برای آشنایی بیشتر با قرآن و توجه به دستورات آن در زندگی باشد.

وی در آخر تاکید کرد: ما نیز به نوبه ی خود در این مسیر اعلام آمادگی و اهتمام می کنیم و سعی داریم طبق برنامه اقدامات لازم را انجام دهیم؛ مبادا جزء افرادی باشیم که در قیامت مورد شکایت قرآن قرار بگیریم.

حجت الاسلام کاملی فر، نماینده ولی فقیه نیز در این مراسم فعالیت های قرآنی را افتخاری بزرگ برای سپاه دانست و گفت: اصلی ترین فعالیت فرهنگی فعالیت قرآنی است و افتخار برگزاری سالانه ی مسابقات نیمه نهایی استانی قرآن کریم را داریم که در نهایت منتخبین جهت شرکت در مسابقات نهایی در سطح کشوری، به تهران اعزام می شوند.

وی توضیح داد: قران شفا، رحمت، هدایت و درمان تمام دردهای لاعلاج جامعه ی بشری است و اگر جامعه ی ما قرآنی شود بسیاری از معضلات و مشکلات، حتی مشکلات اقتصادی و معیشتی قابل حل است و درچنین جامعه ای احساس ضعف و ناتوانی در برابر دشمنان بی معنی است.

اعتبارات لازم جهت فعالیت های قرآنی اختصاص نمی یابد

وی در رابطه با مهجوریت قرآن به خبرنگار آناج گفت: در مقایسه با دیگر برنامه ها مثل فوتبال و غیره آن طور که باید به فعالیت های قرآنی توجه نمی شود؛ البته این به معنی نفی ورزش نیست بلکه منظور ما کوتاهی است که در حق قرآن صورت می گیرد و اعتبارات لازم بدین منظور اختصاص نمی یابد.

مسئولین اهتمام ویژه ای به فعالیت های قرآنی ندارند

کاملی فر اضافه کرد: متاسفانه قرآن در جامعه ی اسلامی ما غریب است در حالی که باید محور تمام فعالیت های فرهنگی ما قرآن باشد اما مسئولین اهتمام ویژه ای بدین منظور ندارند و ما امیدواریم این روند اصلاح شود.

زهرا خلیلیان صاحب رتبه ی اول کشوری در رشته ی حفظ پنج جزء قرآن و رتبه ی سوم کشوری در رشته ی حفظ ده جز قرآن در نیروهای مسلح نیز در گفت و گو با خبرنگار آناج گفت: من از کودکی با قرآن مانوس بودم اما برنامه ی خاصی در این مسیر نداشتم و باید بگویم این مسابقات موجب شد من با برنامه ریزی و طبق اصول پیش بروم.

وی افزود: متاسفانه حتی در خود سپاه نیز آن طور که باید و شاید به فعالیت های قرآنی به نحو احسن توجه نمی شود؛ مخصوصا اینکه بین خانم ها تعداد شرکت کنندگان در مسابقات بسیارکم بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه قرآن در جامعه ی ما مهجور شده است و در زمینه ی فعالیت های قرآنی ایجاد انگیزه صورت نمی گیرد؛ به نظر من اگر حرکتی کوچک در این راستا صورت می گرفت افراد بیشتری نیز در مسابقات شرکت می کردند.

اگر کسی هیچ نداشته باشد و فقط قرآن را داشته باشد، این قرآن برای او کافی است

خلیلیان در آخر گفت: البته اگر کسی بخواهد قدمی به سوی قرآن بردارد، قرآن چنان یاری گر او خواهد بود که دیگر نیازی به غیر احساس نمی شود و من به جرأت می گویم اگر کسی هیچ نداشته باشد و فقط قرآن را داشته باشد، این قرآن برای او کافی است.

گفتنی است این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی مداح بزرگ اهل بیت(ع) حاج رضا جلالی، اجرای گروه تواشیح و تجلیل از چهره های برتر قرآنی پایان یافت.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *