برای اجرای برجام با هیولایی به نام آمریکا که در الجزایر بدعهدی کرد مواجه هستیم/باید از الجزایر عبرت بگیریم

به گزارش میانا به نقل از دانا ، حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس در خصوص معاهده ۱۹۸۱ الجزایر اظهار داشت: این معاهده بسیار مفصل بوده و البته به همین میزان برای کشور آموزنده است.

 

وی گفت: یکی از اشتباهاتی که امروز بسیاری از رسانه ها مرتکب شده اند این است که امروز به این معاهده به خوبی نپرداختند و ابعاد آن را مشخص نکرده اند؛ بایستی الجزایر هم مانند برجام مورد بررسی قرار می گرفت.

 

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس تصریح کرد: معاهده الجزایر یک معاهده علنی است که امروز بیشتر باید به آن پرداخته شود؛ بایستی مشخص شود اشتباهات ایران در متن و اجرای این معاهده چه بوده است.

 

شیخ الاسلام افزود: اولین بند معاهده الجزایر این است که آمریکایی ها در امور داخلی ایران دخالت نکنند ولی بارها این بند از سوی آمریکایی ها به صورت علنی و غیر علنی نقض شده است.

 

وی همچنین گفت: آمریکا به جز حیله گری و حقه بازی های مخفیانه که دخالت در امور ایران بود به طور علنی بارها بندهای مختلف این معاهده را نقض کرد.

 

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس یادآور شد: تنها مدتی بعد از امضای ان معاهده، آمریکا به صورت علنی سکوهای نفتی کشور در خلیج فارس را مورد هدف قرار داد و آنها را بمباران کرد؛ در جایی دیگر به صورت علنی هواپیمای مسافربری ایرانی را با ۲۹۰ مسافر اعم از زن و بچه مورد هدف قرار دادند.

 

شیخ الاسلام افزود: امریکایی ها به خاطر این اتفاق به فرمانده ناو مدال افتخار دادند و این مدال به معنای آن بود که با دستور مقامات آمریکایی این اتفاق افتاده است و هیچ گاه اشتباهی رخ نداده است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از شرایط این معاهده هم آزادسازی پول های بلوکه شده ایرانی بود که البته باز پس دادن آنها منوط به تشکیل جلسات و بررسی های مختلفی بود.

 

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس با اشاره به این نکته که برجام از عهدنامه الجزایر محکم تر است گفت: بایستی عبرت هایی از الجزایر را در برجام اعمال می کردیم و به همین منظور در حال حاضر باید گفت اجرای برجام از امضا و تصویب آن بسیار مهم تر است.

 

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: برای اجرای برجام با هیولایی به نام آمریکا که در الجزایر بدعهدی کرد مواجه هستیم و بایستی به صورت یکدل تمام تلاش خود را برای اجرای برجام به شکل مناسب از سوی آمریکا به کار ببندیم.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *