هشدار رهبری در کاهش سرعت پیشرفت علمی با بی توجهی مسئولین همراه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا, حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه در خطبه های نماز عبادی – سیاسی امروز در جمع پرشور نماز گزاران با اشاره این موضوع که انسان ها غالبا در طول زندگانی خود نسبت به عمر پر برکت خود در سایه توجه بیش از اندازه به ظواهر دنیوی غافل می شود، افزود: دنیای مادی ارزش غبطه خوردن ندارد و امکان بروز هرگونه اتفاق در کوتاه ماندن دست انسان از جمع کردن توشه ای برای آخرت وجود دارد.

امام جمعه میانه با اشاره به داستان قارون در قرآن کریم و نمایش ثروت وی در مقابل دیدگان مردم، اظهار داشت: بسیاری از مردم آن زمان به ثروت وی غبطه خوردند ولی عمری وی همان روز به اتمام رسید.

وی رزق و روزی را در سایه لطف و عنایات پروردگار عنوان کرد و افزود: بندگان کافر از این موهبت الهی بهره مند نخواهند شد.

خطیب جمعه میانه گرفتاری به انواع و اقسام امراض و خسران مادی را از جمله بی اعتباری های دنیا عنوان کرد که بارها از زبان انبیاء الهی و کلام الله مجید جاری شده است.

حامدی، بر لزوم پرهیز از غرور و کبر در افراد در حالی که در رفاه و آسایش زندگی می کنند تاکید کرد و افزود: عمر آدمی در دست پروردگار است و اگر لحظه ای نظر خود را از بنده ای بردارد دیگر مال دنیا به هیچ دردی نخواهد خورد.

وی بر لزوم پیاده سازی علوم و دانسته های افراد در زندگانی شخصی به منظور هر چه پر بارتر کردن آن تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی سالروز شهادت حضرت رقیه(س) دختر سه ساله امام حسین(ع) در خرابه شام را خدمت تمامی شیعیان جهان تسلیت گفت.

امام جمعه میانه همچنین بر لزوم توجه به سلامتی جسمانی و پیاده روی روزانه در کاهش آمار بیماری هایی همچون دیابت تاکید کرد و افزود: متاسفانه آمار ابتلا به این بیماری در سطح جامعه بالاست و مردم می بایست راه پیشگری از این بیماری را در الویت برنامه های روزانه خود قرار دهند.

حامدی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام محمد باقر در طول هفته آینده  همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز کتاب خوانی و آغاز هفته کتاب، اظهار داشت: کتابخانه های موجود در سطح شهرستان میانه صرفاً معطوف به مطالعات درسی شده است.

وی بر لزوم قرار گرفتن کتاب خوانی در بین سبد خانوار و اهمیت و جایگاه ویژه آن تاکید کرد.

خطیب جمعه میانه ضمن تبریک سالروز ولادت موسی کاظم و روز بزرگداشت سلمان فارسی، با بیان این موضوع که قوم گرایی و تعیین حدود و مرزهای جغرافیایی با فرهنگ ما مسلمانان بیگانه است، افزود: تقوا تنها معیار برتری انسان ها در نزد خداوند است.


وی با اشاره به حرکت کودکانه و زشت صدا و سیما در توهین به آذری زبان ها، ضمن تقدیر و تشکر از درک و شعور بالای مردم شهرستان میانه در مواجهه با این موضوع افزود: دشمنان اسلام با عوام فریبی و توهین به مقدسات در صدد ایجاد نفاق و تفرقه افکنی در میان ملت ما می باشند.

امام جمعه میانه ضمن تاکید بر این موضوع که دین اسلام تعصب و جاهلیت عربی را هزاران سال پیش از بین برده و همواره با چنین مسائلی مخالف است، خاطرنشان کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به چنین مسائلی دقت بیشتری از خود نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی همچنین با اشاره به دیدار روسای دانشگاه ها با رهبر انقلاب، ایجاد شرایط خفت بار دشمن در بحث غنی سازی هسته ای و روی کار آمدن جوانان در مقابل این قضیه را نشان دهنده قدرت کشور و عامل اصلی به زانو در آوردن استکبار جهانی عنوان کرد.

وی ضمن تاکید مجدد بر اعلان خطر از سوی رهبر در راستای پیشرفت علمی در بین کشورهای جهان، اظهار داشت: متاسفانه مسئولین کشور در حال حاضر با بی توجی به این موضوع در کنار موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی، می بایستی در جهت جبران آنها قدم های جدی بردارند.
وی افزود: کار فرهنگی در دانشگاه ها، برگزاری کنسرت و اردوی مختلط نیست و فضاهای علمی و آموزشی نباید میدان رقابت برای اخذ رای و سیاسی کاری شود.
امام جمعه میانه خاطرنشان کرد: هیچ کس حق سوء اسنفاده از فضای علمی دانشگاه ها را نداشته و دانشجویان باید نسبت به این موضوعات حساس و برخورد جدی داشته باشند.

وی بر لزوم استفاده از نیروهای نخبه دانشگاهی در عرصه های مختلف و از بین بردن احساس حقارت در فضای سیاسی و اجتماعی کشور تاکید کرد.


امام جمعه میانه اظهار داشت: خود کم بینی برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و حل مشکلات در سایه تلاش نیروهای داخلی و پرهیز از حرف و شعار امکان پذیر است.

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *