کاهش دید و یخبندان در جاده مراغه – هشترود

به گزارش میانا به نقل از ایرنا ، ناصر حمیدی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه بارش برف و باران در بسیاری از نقاط این جاده از ساعت ۱۴روز گذشته تا دو بامداد امروز ادامه داشت، افزود: به دنبال ورود این پدیده جوی، کولاک در بسیاری از نقاط این محور شکل گرفته و راهداران برای بازگشایی و کمک به مسافران در این مسیر استقرار یافته اند.
وی اظهار کرد: وزش باد در برخی نقاط این محور تداوم دارد و هم اکنون در پنج نقطه از این مسیر مه گرفتگی حاکم است.
رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه یادآور شد: اواسط امروز چهارشنبه به علت کاهش دما، بروز یخبندان و مه گرفتگی در این محور دور از انتظار نبوده و با هماهنگی پلیس راه مراغه – هشترود از سفر رانندگانی که وسیله نقلیه آن ها مجهز به وسایل ایمنی به خصوص زنجیر چرخ، برف پاکن و چراغ مه شکن نباشد، جلوگیری خواهد شد.
حمیدی ادامه داد: اکنون تردد در این محور در جریان بوده اما در صورت شروع کولاک احتمال مسدود شدن برخی از راه های روستایی در مناطق کوهستانی بخش های مرکزی و سراجوی این شهرستان وجود دارد.
رئیس اداره هواشناسی مراغه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان هفت میلی متر بارندگی گزارش شده و دمای فعلی هوا نیز با سه درجه کاهش نسبت به دیروز سه درجه بالای صفر است.
رامین حاجی زاده، افزود: در ۲۴ ساعت آینده نیز هوای این شهرستان ابری گاهی با وزش باد همراه خواهد شد و احتمال افت دما وجود دارد.
وی گفت: دید افقی در سطح این شهرستان نیز تا چهار کیلومتر کاهش یافته است.
محور مراغه هشترود یکی از پرتردد ترین و حادثه خیزترین جاده های استان آذربایجان شرقی به شمار می رود.
شهرستان مراغه با ۷۵ کیلومتر محور ارتباطی بین شهری و ۹۳۰ کیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی، در ۱۴۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۳۴/۸۰۲۳/۶۱۸۳/۱۰۴۲

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *