۱۲۰ دقیقه داغ در فرمانداری میانه با محوریت بسیج سازندگی و اقتصاد مقاومتی!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، جلسه قرارگاه اقتصادی بسیج سازندگی سپاه ناحیه میانه با محوریت پشتیبانی و حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴ آبان ماه در محل اتاق جلسات ساختمان فرمانداری ویژه این شهرستان تشکیل و تا ساعت ۱۲:۳۰ ظهر به طول انجامید.

این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه و حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه و همچنین قائمی مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی همراه بود.

بسیج سازندگی باید تبدیل به بازوی توانمند نهادهای دولتی شود

سرهنگ پاسدار جعفر غیابی فرمانده سپاه میانه در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم گویی خدمت حاضرین با ارائه گزارش کوتاه از روند فعالیت های بسیج سازندگی شهرستان میانه در طول سال جاری، افزود: راه تحقق اقتصاد مقاومتی این است که تمامی دستگاه های اجرایی در جهت پپش برد اهداف عالی این سازمان قدم برداشته و اقدامات و وعده های آنان درحد شعار و حرف باقی نماند.

فرمانده سپاه میانه از ارائه طرح و برنامه ای جدی در این امر در خصوص همکاری و تعامل بیشتر دستگاه های دولتی و اجرایی در راستای قوانین موصوب مجلس شورای اسلامی به فرمانداری ویژه شهرستان خبر داد و اظهار داشت: نیروهای بسیج سازندگی ظرفیت و سرعت بالایی در انجام کارهای عمرانی دارند و به همین دلیل ارائه طرح ها و مشارکت ادارات شهرستان با قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه میانه می تواند نقش مهمی در محرومیت زدایی از مناطق مختلف این شهرستان داشته باشد.

سرهنگ غیابی با بیان این موضوع که افزایش تعاملات بین سازمانی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری(مد)، لازم و ضروری است، افزود: سپاه و بسیج در راستای رسالت و وظایف ذاتی خود، ورود به عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی مردمی کردن اقتصاد و استفاده از جوانان متخصص و متعهد جویای کار در را از جمله اهداف مشارکتی در عقد قرار داد بسیج سازندگی با ادارات و سازمان های دولتی شهرستان میانه در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی آنها عنوان کرد.

ضعف دولتمردان در میدان عمل به اقتصاد مقاومتی مشهود است

حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه شهر میانه با بیان این موضوع که در مطالبات حضرت آقا از دولتمردان بخصوص در مسائل اقتصادی شاهد کاستی و ضعف در عملکرد دستگاه های اجرایی در سطح کلان کشور هستیم، افزود: شعار دادن در میدان عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی کار ساز نخواهد بود.

امام جمعه میانه با بیان این موضوع که مقام معظم رهبری (مد) از سال های گذشته عنوان اقتصاد مقاوتی را وارد فرهنگ کشور کرده است، اظهار داشت: انتظار می رود دولتمردان با مشارکت نیروهای بسیج در پروژه های عمرانی و اقتصادی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قدم های جدی و عملی بردارند.

وی با بیان این موضوع که رکود همه جانبه کشور در بسیاری از جهات اقتصادی تعجب برانگیز است، افزود: مسئله توافقات هسته ای و دوران پسابرجام نباید منجر به کم کاری مسئولین و ایجاد امید و انگیزه در بین مردم و چشم دوختن به وعده های تو خالی دشمنان نظام و انقلاب شود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مد)، پیشرفت های علمی و نظامی را در سایه تحریم های کشورهای مستکبر جهانی برشمرد و افزود: اعتماد و اعتقاد به روحیه بسیجی و اقتصاد مقاومتی حتی ثابت کرد که در طول هشت سال دفاع مقدس دشمنان نخواهند توانست به اهداف شوم خود دست یابند.

وی بر موقعیت بی نظیر کشور و نعمت های فراوان در اختیار مردم در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اگر ما به تنهایی به مسئله کشاورزی متمرکز شویم خواهیم توانست کمر غول های بزرگ اقتصادی و صنعتی دنیا را بشکنیم.

حامدی با بیان این موضوع که برای مثال غنی سازی ۲۰ درصدی بدون در نظر گرفتن روحیه جهادی و بسیجی امکان پذیر نمی باشد،  افزود: اگر واقعا به جوانان اعتماد داشته باشیم بعد از چندین سال اکنون با کمال تاسف در برخی محصولات کشاورزی و صنعتی واردکننده و مهتاج کشورهای غربی نبودیم.

امام جمعه میانه گفت: وضعیت کشور ایجاب می کند که ما باید به تکیه بر توان داخلی و استفاده از جوانان گوش به فرمان رهبر انقلاب قدم برداشته و به وظایف اجتماعی و شرعی خود عمل نماییم.

وی همچنین بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی با سازمان بسیج سازندگی و فرهنگ سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از مصرف گرایی و حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی تاکید کرد.

دولتمردان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش مکمل دارند

سرهنگ پاسدار قائمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی، با اشار به  رشد منفی اقتصاد کشور در طی سالهای گذشته، گفت: تورم و رکود از جمله مشکلاتی است که باید با همت عمومی در جهت رفع آنها تلاش و کوشش کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان شرقی با بیان این موضوع که واردات بی رویه باعث سرکوب کاهش تولید داخلی و افزایش بیکاری جامعه است و گفت: متاسفانه در کشور ما ۹۰ درصد بودجه و منابع پولی کشور از طریق مالیات و از راه صادرات غیر نفتی تامین می شود.

فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان این موضوع که حمایت از تولیدگان در راستای اقتصاد مقاومتی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و تسهیلات پرداختی با بهره بانکی چهار و ۱۶درصد می باشد، افزود: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های بسیج سازندگی استان اختصاص یافته است.

سرهنگ قائمی تفکر بسیجی و مدیریت جهادی را لازمه پیشرفت جامعه ایران اسلامی عنوان و بر لزوم نهادینه کردن این تفکر و فرهنگ در جامعه تاکید کرد.

وی از استقابل گسترده اقشار مختلف مردم و اصناف مختلف در اجرای طرح های محرومیت زادیی در سراسر شهرستان های استان کمال تقدیر و تشکر کرد و افزود: دولتمردان نیز می بایست در این زمینه همراه با مردم در جهت رفع موانع اقتصاد مقاومتی، نقش مکمل را ایفا کنند.

موفقیت های بسیج سازندگی؛ موفقیتی برای کل شهرستان میانه است

حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز با بیان این موضوع که موفقیت های نیروهای سپاه و بسیج در امر اقتصاد مقاومتی و مقابله با توطئه های دشمنان در بحث های اقتصادی به نوعی سربلندی و عملکرد کلی برای شهرستان میانه است، از آمادگی خود به منظور بررسی موارد مطرح شده و در اولویت قرار دادن پیمان سپاری و مشارکت نیروهای بسیج در اجرای پروژه های عمرانی شهرستان میانه خبر داد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *